آموزش کار با ورق طلا, معرفی محصولات, وبلاگ

قیمت ورق طلا – فروشگاه اینترنتی قلمتراش

قیمت ورق طلا

ورق طلا یکی از جدید‌ترین متریالهای‌های تزئینی ساختمان است که امروزه نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، ورق طلا یک لایه‌ی بسیار نازک از فلز است که به دلیل رنگی که مانند طلا دارد به نام ورق طلا شناخته شده است ورق‌های نقره نیز به همین صورت هستند و فرق بین این دو نمونه، بحث رنگ و قیمتی که دارند می‌تواند باشد، این ورق طلا‌ها بیشتر بر روی ابزار‌های ساختمانی و پتینه کاری و کهنه کاری‌ها می‌تواند کابرد داشته باشد اگر برای تزئین یک قسمت سعی کنید از ورق طلا استفاده کنید می‌تواند بسیار فضا را مجلل و باشکوه کند که ما در این مقاله قصد داریم در مورد قیمت ورق طلا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم باید بدانیم که این محصول از چه قیمتی برخوردار است اما قبل از آن باید اطلاعاتی در مورد ورق طلا و انواع آن در اختیار شما عزیزان مرا بدهیم که درادامه به تک تک این موارد خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید بگویم که ما ۲ نمونه ورق طلا داریم که یکی ورق طلای عیار دار می‌باشد که جنس این ورق از طلای خالص بوده و بسته به نوع مصرف و کاربردی که دارد دارای ابعاد مختلف و همچنین عیار‌های گوناگون و ضخامت متفاوت است که امروزه از ورق طلای عیار دار بیشتر برای کار‌هایی همچنون ساخت ساختمان‌ها و اماکن مذهبی یا فرهنگی و هنری و حتی املاک شخصی و… می‌توانند استفاده کنند. البته فقط کار برد آن این‌ها نیستند بلکه در کار‌های دیگر مانند تذهیب و مینیاتور و نقاشی و مصارف تزئینی نیز می‌تواند کارایی داشته باشد و البته نوع خوراکی این ورق طلا نیز موجود می‌باشد که برای تزئین کیک، شیرینی، بستنی و انواع دسر نیز می‌توان استفاده کرد که به این صورت افزایش قیمت چند برابری خواهد داشت.

نوع دوم این ورق طلا‌ها که بیشتر برای کار‌های ساختمانی و تزئیناتی از آن استفاده می‌شود نوعی از ورق‌های با متریال پایه فلز می‌باشد که از جنس طلا نیست و به دلیل داشتن رنگ زرد و همچنین براقیتی که دارد به ورق طلا نام‌گذاری شده است. این نمونه از ورق طلا دارای ضخامت‌های در حد میکرون بوده و برای کار‌های بسیار ظریف که احتیاج به رنگ و زیبایی بالایی دارند استفاده می‌شوند معمولاً دارای ابعادی ۲۰*۲۰ و ۱۶*۱۶ و ۱۲*۱۲ و ۸*۸ سانتی‌متر هستند که متداول‌ترین نوع آن در بازار ایران که بیشترین مصرف را دارد ابعاد ۱۶*۱۶ سانتی‌متر است این نمونه ورق طلا از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه بوده و بیشتر از آن استفاده می‌شود و قیمت پایین آن است که باعث شده استقبال زیادی نیز از این محصول در کار‌های مختلف شود.

با استفاده از ورق طلا می‌توانید جلوه‌های زیبا و درخشانی را به هنر‌های خود بدهید این نوع ورق طلا‌ها از لایه‌های بسیار نازکی تشکیل شده‌اند که بر پای فلز است که روی سطوحی از جمله فلز، چوب، شیشه و…. می‌توانیم استفاده کنیم و زیبایی خاصی را به هنری که داریم ببخشیم اگر قصد دارید از ورق طلا استفاده کنید باید قبل از هر کاری به نکاتی توجه کنید برای مثال برای استفاده از ورق طلا باید سطح را به مایع یا اسپری چسب آغشته کنید سپس از ورق طلا استفاده کنید شما به راحتی و به این صورت می‌توانید هر سطوحی را که دارید با ورق طلا تزئین کنید.

ورق طلای واقعی در مقابل ورق بدلی

ورق طلای اصیل ورقه‌هایی از طلای واقعی است که به صورت بسیار نازک چکش شده است و برگه‌ای ساخته می‌شوند که از آن برای مصارف طلا کاری می‌تواند استفاده کرد و همچنین همانطور که گفته شد ورق طلا بر پای فلز است و از نظر رنگ و براقیت مانند طلا است، به همین دلیل است که نام آن را ورق طلا گذاشته‌اند اما نوع دیگری نیز وجود که شبیه ورق طلا است و فقط رنگ آن نیز زرد است و کیفیت ورق طلای اصلی را به هیچ وجه ندارد. ورق‌های طلای بدلی از مس و روی ساخته شده است. ورق‌های فلزی گران بها مانند نقره خالص و ورق طلای واقعی نسبت به سایر ورق‌های فلزی همچنون (مس، طلای بدلی و برگ‌های رنگارنگ) گران‌تر و همچنین بسیار ظریف‌تر هستند.

ورق طلایی که واقعی نباشد از ورق طلا‌های واقعی کمی ضخیم‌تر است و همچنین قیمت آن نسبت به بقیه‌ی ورق طلا‌ها ارزان‌تر است و به ازای پولی که می‌دهید ورق طلای زیاد‌تری دریافت خواهید کرد این نوع ورق‌ها اگر مهر و موم نشود کدر خواهند شد ولی ورق‌های طلای واقعی با درجه بالاتر ۲۲ عیار کدر نمی‌شود پس باید قبل از خرید ورق طلا به واقعی و بدلی بودن آن توجه کافی داشته باشید

کاربرد ورق طلا

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد که ما در این مقاله با موضوع مهم قیمت ورق طلا قصد بررسی آن را خواهیم داشت کاربرد ورق طلا می‌باشد، اگر بند‌های گذشته را خوب مطالعه کرده باشید یک اشاره‌های کوچکی در مورد کابرد ورق طلا شده است اما باید به صورت دقیق و اصولی این مبحث را بیان کنیم باید بدانیم کاربرد ورق طلا در کجاست و چرا این محصول اینقدر می‌تواند کارایی داشته باشد پس برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

1 – تزئین لوازم خانه

ورق طلا برای تزئین لوازم خانه

ورق طلا برای تزئین لوازم خانه

یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از این ورق طلا، استفاده در تزئین لوازم خانه می‌باشد. مبلمان، تخت خواب، کمد و… معمول‌ترین لوازمی هستند که می‌توان آن‌ها را با چنین ورق‌هایی تزئین کرد و البته امروزه مبلمان‌هایی وجود دارد مانند مبلمان‌های سلطنتی و اشرافی که خود از چنین ورق‌هایی برخوردار هستند، از دیگر کاربرد‌هایی که می‌توان مثال زد استفاده از این محصول برای زیبا‌سازی مجسمه‌هایی که درخانه وجود دارد می‌توان اشاره کرد. که بسیار می‌تواند آن‌ها را زیبا کند حتی اگر قصد فروش مجسمه‌ای را دارید بهتر است قبل از فروش آن را با ورق طلا زیبا کرده و سپس با قیمت بهتری آن را به فروش بگذارید تزئین لوازم خانه نمونه‌ای از کاربرد‌های این محصول بوده که سعی کردیم شما را با آن آشنا کنیم برای دانستن کاربرد‌های دیگر بهتر است در ادامه نیز همراه باشید.

2 – استفاده از ورق طلا روی بوم

 

استفاده از ورق طلا روی بوم

استفاده از ورق طلا روی بوم

یکی دیگر از تکینک‌های استفاده از ورق طلا، استفاده روی بوم نقاشی می‌باشد که امروزه استقبال خوبی نیز توسط هنرمندان و نقاشان داشته است، استفاده از ورق طلا روی بوم برای کسانی که علاقه به نقاشی روی بوم دارند، خالی از لطف نیست اگر قصد دارید یک اثر شگفت‌انگیزی خلق کنید بهتر است برای خلق این اثر از ورق طلا استفاده کنید اکنون اگر قصد دارید چنین کاری را انجام بدهید بهتر است ابتدا یک بوم که جدا از تو رفتگی و شکستگی باشد را برای خود فراهم کنید در ابتدا باید سطح بوم را آغشته به چسب ورق طلا بکنید زمانی که چسب را به سطح بوم آغشته کردید باید صبر داشته باشید تا آن چسب خشک شود سپس پس از خشک شدن چسب مورد نظر، ورق طلا را روی بوم گذاشته و به آرامی بچسبانید اگر در این مرحله ناچار به برش ورق‌های طلا شدید، اولاً سعی کنید از یک چاقوی کند برای برش استفاده کنید دوما تکه‌های بریده شده را نگه دارید و در کار‌های دکوراتیو از آن‌ها استفاده کنید.

3 – استفاده از ورق طلا روی دیوار

استفاده از ورق طلا روی دیوار

استفاده از ورق طلا روی دیوار

ورق طلا به دلیل جلوه‌ی خیلی خوبی که دارد افراد بسیار زیادی نیز هستند که سعی می‌کنند برای زیبا‌سازی منزل خود و تزئین دیوار‌ها از این محصول استفاده کنند اما اگر قصد دارید چنین کاری را انجام بدهید باید قبل از هرکاری اطلاعاتی را کسب کنید برای مثال باید دیواری که قصد تزئینش را دارید باید یک دیوار صاف و بدون تو رفتگی باشد تا بتواند جلوه‌ی زیبا‌تری به منزل شما بدهد اگر دیواری دارید که مشکل‌هایی دارد برای مثال: روی دیوار کنده کاری شده است یا ترک دارد بهتر است قبل از هرکاری با مقداری گچ آن‌ها را صاف کنید تا در صورت استفاده از ورق طلا به مشکل برنخورید پس از این که دیوار‌های خود را صاف کردید منطقه‌ای که قصد دارید با ورق طلا تزئین کنید را آغشته به چسب کرده و سپس در نهایت ورق طلا را روی آن بچسبانید البته به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که باید منتظر باشید تا چسب مورد نظر مقداری خشک شود سپس ورق طلا را به آن بچسبانید.

4 – استفاده از ورق طلا در تزئین بلور و شیشه

استفاده از ورق طلا در تزئین بلور و شیشه

استفاده از ورق طلا در تزئین بلور و شیشه

کار با ورق طلا روی بلور یکی از گزینه‌های شما در تزئین ظروف شیشه‌ای می‌باشد ورق طلا می‌تواند کاربرد‌های بسیار زیادی داشته باشد و این کاربرد‌ها هست که باعث شده فروش بسیار بالایی نیز داشته باشد اگر قصد دارید بلور شیشه‌ای خود را تزئین کنید باید قبل از آن به نکات مهمی توجه کافی داشته باشید برای مثال: اگر قصد دارید شیشه یا بلوری را با استفاده از ورق طلا جلوه بدهید باید در ابتدا با یک پارچه‌ی نرم و تمیز سطح شیشه را به خوبی تمیز کنید تا از هر گونه گرد و غبار دور باشد و همینطور شیشه‌ی مورد نظر نباید دارای شکستگی باشد تمیز بودن شیشه بسیار بر کیفیت کارتان تأثیر خواهد داشت. اکنون که از تمیز بودن سطح مورد نظرتان مطمئن شدید وقت آن رسیده که آن سطح را به چسب آغشته کنید شما برای انجام این کار می‌توانید از قلمو نیز استفاده کنید.

دقت کنید که تمام بخش‌های بلور خود را به خوبی به چسب آغشته کنید تا کیفیت کاری که انجام می‌دهید بالا برود و همچنین برای رقیق کردن چسب هم می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. پس از آن که به محل مورد نظر چسب زدید چند ساعت باید صبر کنید تا چسب به خوبی خشک شود و هرگز بلافاصله بعد از چسب زدن نسبت به نصب ورق طلا اقدام نکنید چون ورق‌های طلا بسیار نازک هستند و قرار گرفتن آن‌ها روی مقدار زیادی چسب می‌تواند یک کار بی‌کیفیت را به شما تحویل بدهد پس از گذشتن چند ساعت نوبت به این رسیده است که ورق طلا را روی محل مورد نظر بچسبانید که برای این کار سعی کنید در ابتدای کار دست‌هایتان را به خوبی شسته و سپس خشک کنید تا هیچ گونه رطوبتی در دست‌هایتان وجود نداشته باشد که باعث شود این حالت چسبندگی از بین برود. به آرامی و با حوصله و ظرأفت ورق طلا روی شیشه بچسبانید و سعی کنید بدون چروک و حباب باشد. و اکنون که سطح را به خوبی پوشش دادید سعی کنید با ابزار‌های بسیار نرمی مانند پنبه چندین ضربه به ورق طلا بزنید تا به خوبی به آن بچسبد و دیگر جدا نشود.

5 – ورق طلای خوراکی

استفاده از ورق طلا در تزئین بلور و شیشه

استفاده از ورق طلا در تزئین بلور و شیشه

جالب است که بدانید امروزه از ورق طلا استفاده‌های زیادی می‌شود برای مثال می‌توان آن را به عنوان غذا نیز استفاده کرد و برای بدن انسان می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد، نمی‌دانم در این باره چقدر اطلاعات دارید ولی باید بدانید طلای خوراکی یک غذای باستانی است که از چندین سال پیش نیز وجود داشته، این غذا اصلاً برای بدن انسان ضرر ندارد و همچنین در بعضی مواقع دیده شده است که بسیار مزیت نیز می‌تواند داشته باشد، امروزه طلای خوراکی در اکثر رستوران‌های بزرگ شیک سرو می‌شود از آن برای زیبا‌سازی غذا استفاده می‌کنند مقداری از آن را روی غذا پاشیده تا بتواند فروش خوبی داشته باشد البته فقط رستوران نیست بلکه در اکثر شیرینی فروشی‌ها نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد با استفاده از ورق طلای خوراکی می‌توانند یک حس تشریفاتی به شیرینی‌ها بدهند و همچنین می‌توان از این محصول برای زیبا‌سازی بستنی نیز استفاده کرد، اما این روش‌ها می‌تواند عیب‌هایی نیز داشته باشد و تنها عیبی که دارد این که اگر غذایی با ورق طلا تزئین شود می‌تواند قیمت چند برابری داشته باشد به همین دلیل فقط افراد خاص از این نمونه غذا‌ها استفاده می‌کنند.

6 – کاربرد ورق طلا در مصارف آرایشی و بهداشتی

کاربرد ورق طلا در مصارف آرایشی و بهداشتی

کاربرد ورق طلا در مصارف آرایشی و بهداشتی

ورق طلا به جز موارد ذکر شده می‌تواند در بحث آرایشی و بهداشتی نیز مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد در واقع اگر بخواهیم این موضوع را برای شما عزیزان دقیق‌تر بیان کنیم باید بگوییم برای درخشان و شاداب کردن پوست از ورق طلا استفاده می‌کنند در این روش باید همانطور که ورق طلا را روی یک جسم هنری می‌چسبانید به همان روش نیز باید روی صورت بچسبانید اما با این تفاوت که چسباندن ماسک ورق طلا مواد مخصوص خود را برای قرارگیری و اعمال روی صورت دارد. پس از آن که ماسک را روی صورت خود چسباندید به مدت ۲۰ دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را بشویید به این صورت می‌توانید صورت شاداب و درخشانی داشته باشید بسیاری از متخصصان زیبایی استفاده از این نوع ماسک را به بسیاری از افراد پیشنهاد می‌کنند.

چگونگی اجرای ورق طلا روی دیوار و سقف

یکی از بهترین کاربرد‌هایی که ورق طلا می‌تواند داشته باشد استفاده از آن بر روی دیوار و سقف است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و برای این منظور اقدام به خرید می‌کنند برای اجرای ورق طلا روی یک سطح گچی باید ابتدا رنگ روغن به آن سطح بزنیم و پس از خشک شدن آن را پاک و تمیز کنیم تا گرد و غباری روی آن وجود نداشته باشد برای چسباندن ورق‌های طلا چسب‌های مخصوصی وجود دارد که باید آن‌ها را به کمک آب رقیق کنید و محلولی شبیه به شیر را درست کنید. چسب‌ها را توسط برس با مو‌های نازک و یا دستکش پارچه‌ای بر روی دیوار و سقف‌ها می‌کشید دقت کنید این ورق‌ها بسیار نازک با ضخامت میکرون هستند با دقت ورق‌ها را بر روی آن بچسبانید و با دقت به کمک یک پارچه نرم روی ورق را ماساژ دهید تا به خوبی به سطح بچسبند دقت کنید چسب ورق طلا به سختی از روی قلمو پاک می‌شود.

اجرای ورق طلا به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد تا بتوانید‌یه کار خوب و دقیقی را انجام بدهید زیرا این کار مقداری ظریف است و باید احتیاط کنید اگر برای بار اول است که قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است از تیکه‌های کوچک شروع کرده تا نمونه کار خود را ببینید و سپس اگر خوب بود و مورد پسندتان شد به قسمت‌های دیگر مانند سقف روج کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از ورق طلا

اگر قصد دارید از ورق طلا استفاده کنید باید به نکات مهمی نیز توجه کافی داشته باشید اما این نکات کدام اند ؟ بهتر است در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا به این نکات مهم بپردازیم.

  • 1 – اگر قصد خرید ورق طلا داشتید سعی کنید از ورق طلای واقعی استفاده کنید و باید بدانید که ورق طلای واقعی کدر نمیشوند .
  • 2 – اگر روی رنگ روغن تذهیب می شود از اندازه روغن یا حلال استفاده کنید.
  • 3 – اگر روی رنگ اکریلیک تذهیب می شود، از اندازه برگ / چسب مبتنی بر آب استفاده کنید.
  • 4 – مراقب باشید، برخی از محصولات اکریلیک از جمله درزگیرها می‌توانند برگ‌هایی را که می‌خواهید محافظت کنید، کدر کنند. اگر محصولات اکریلیک می خواهید، یک محیط اکریلیک سریع خشک شونده را انتخاب کنید.

قیمت ورق طلا

ممکن است نزد خود بگویید قیمت این ورق طلا‌ها به چه صورت است باید بگویم قیمت‌های ورق طلا یکسان نیست و بر اساس کیفیت و میزان خرید شما می‌تواند بر چندین قیمت دسته‌بندی شود اگر قصد دارید در مورد این قیمت‌ها اطلاعات خوبی کسب کنید باید ابتدا وارد صفحه‌ی محصولات ورق طلا سایت ما شوید. در این صفحه به صورت جداگانه به هر کدام از ورق طلا‌ها پرداخته شده است که می‌توانید هر کدام را بر اساس نیازی که دارید خریداری نمایید همانطور که می‌دانید چندین نمونه ورق طلا داریم که در این صفحه به تمامی این موارد پرداخته شده است که به راحتی می‌توانید وارد این صفحه از سایت قلمتراش شده و بهترین ورق طلا را برای خود خریداری نمایید برای خرید نیز می‌توانید از سایت قلمتراش این محصول را با بهترین کیفیت ممکن همچنین بسیار مقرون به صرفه برای خود خریداری نمایید و از مزیت‌هایی که می‌تواند برای شما داشته باشد تمام استفاده را ببرید.

مزیت خرید اینترنتی ورق طلا

همانطور که می‌دانید اینترنت خرید مارا بسیار متحول کرده و خرید اینترنتی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد یکی از بهترین مزیت‌های این روش بحث راحتی است یعنی همه به راحتی می‌توانند در خانه نشسته و بهترین خرید را برای خود انجام بدهند هنگام خرید اینترنتی شما به برنامه‌ریزی برای رفت و برگشت نیازی نخواهید داشت زیرا همه‌ی اطلاعات ممکن در اختیار شما می‌باشد و می‌توانید در مدت زمان بسیار کمی اقدام به خرید محصول مورد نظرتان بکنید یکی دیگر از مزیت‌های خرد اینترنتی که بسیار نیز مهم است بحث قیمت‌ها می‌باشد یعنی شما به راحتی می‌توانید یک محصول را با بهترین قیمت ممکن برای خود خریداری کنید.

قیمت‌های خرید اینترنتی بسیار به صرفه‌تر از خرید به صورت فیزیکی است زیرا می‌توانید یک محصول را بدون داشتن واسطه برای خود خریداری کنید به همین دلیل می‌تواند از نظر قیمت به نفع شما باشد، ورق طلا نیز یکی از محصولات پر طرفدار است که می‌توانید این محصول را نیز مانند محصولات دیگر به صورت اینترنتی برای خود خریداری کنید اما مهم‌ترین موضوع مرکز خرید می‌باشد که باید بدانید کدام سایت را باید برای خرید انتخاب کنید که هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت به نفع شما باشد که در این باره می‌توانید قلمتراش را مرکز خرید خود انتخاب کنید اما چرا قلمتراش؟ چرا باید این سایت را مرکز خرید خود انتخاب کنیم؟ که در ادامه شما را در این باره بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مزیت خرید ورق طلا از قلمتراش

فروشگاه اینترنتی قلمتراش یکی از بزرگ‌ترین مرجع فروش لوازم تخصصی خوشنویسی و طراحی و نقاشی در ایران است که سابقه‌ی چندین و چند ساله‌ای در این زمینه دارد که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین مرجع فروش تبدیل شده است، ورق طلا فقط یکی از محصولات این مجموعه می‌باشد که می‌توانید ابتدا از سایت‌های دیگر قیمت این محصول را گرفته و سپس پس از مقایسه‌ی قیمت‌ها اقدام به خرید نمایید به این صورت متوجه خواهید شد تمامی محصولات این مجموعه از بهترین قیمت برخوردار هستند که برای خرید بسیار مقرون به صرفه باشد. درصورت لزوم می‌توانید از لینک‌هایی که در این صفحه قرار داده شده استفاده کرده و بهترین محصول را که از کیفیت بالایی برخوردار است را برای خود تهیه و سپس خریداری نمایید.

در نتیجه

همانطور که گفته شد ورق طلا یکی از بهترین متریال‌های تزئین ساختمانی می‌باشد که می‌تواند کاربرد‌های بسیار زیادی در تزئین و زیبا‌سازی یک قسمت از خانه داشته باشد که در این مقاله به صورت ۰ تا ۱۰۰ به این موضوع پرداخته شده است، امروزه به خاطر کاربرد‌هایی که ورق طلا دارد بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفته و فروش نسبتاً بالایی نیز دارد که ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل شما را با این موارد آشنا کنیم اگر قصد خرید هر محصولی را داشته باشیم قطعاً قیمت آن می‌تواند برای ما بسیار مهم باشد به همین دلیل قیمت ورق طلا نیز بسیار مهم است که سعی کردیم شما را با این موضوع آشنا کنیم اکنون این مقاله به پایان رسیده‌امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید اگر در زمینه‌ی قیمت ورق طلا سؤالی داشتید می‌توانید از طریق نظرات همین صفحه ما با در میان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

سؤالات متداول

ورق طلا چیست؟

ورق طلا یکی از بهترین محصولات پرطرفدار می‌باشد که برای تزئین و زیبا‌سازی یک منطقه مانند خانه می‌توان از آن استفاده کرد و به خاطر رنگ زردی که این محصول دارد ورق طلا نام‌گذاری شده است که بسیار نیز یک محصول پرطرفدار و محبوب می‌باشد.

ورق طلا چه کاربردی دارد؟

امروزه از ورق طلا برای تزئین ستون‌ها و گچ بری‌های یک ساختمان از آن استفاده می‌شود که این امر باعث می‌شود جلوه‌ی زیبایی به ساختمان داده شود که اکثرا افراد مایه دار سعی می‌کنند برای زیبا‌سازی خانه‌های خود از چنین محصولی استفاده کنند.

فرق ورق طلا با پتینه کاری چیست؟

فرق اصلی در متریال مورد استفاده شده می‌باشد. در پتینه کاری رنگ‌های با پایه طلایی سوخته بر روی سطوح گچبری و دیوار‌ها و …. کشیده می‌شود. البته پتینه کاری در اصل یک جور هنر نقاشی محسوب می‌شود ولی چون در مواردی از رنگ طلایی به صورت خاص استفاده شود و مانند یک لایه طلایی دیده شود امکان دارد ظاهری شبیه به ورق طلا پیدا کند.

ورق طلا با ارزش است

بله قطعاً، اگر شما سعی کنید ورق طلایی که تهیه می‌کنید به صورت عیار دار باشد می‌تواند از ارزش بسیار بالایی نیز برخوردار باشد، نوع دیگر ورق طلا نیز وجود دارد که ورق طلای تزئینی گفته می‌شود به دلیل این که درصد طلا در آن بسیار پایین است از ارزش کمتری نیز برخوردار است.

آیا استفاده از ورق طلا راحت است؟

اگر قرار است از ورق طلا برای تزئین دکور یا قسمتی از خانه‌ی خود استفاده کنید باید قبل از هرکاری آموزشی ببینید زیرا کار با ورق طلا می‌تواند مقداری سخت باشد و همچنین بسیار ظریف است و باید دقت کافی برای انجام این کار داشته باشید پس بنده برای شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم قبل از هرکاری آموزش لازم برای انجام کار را ببینید.

عمده کاربردهای ورق طلا چیست؟

استفاده در صنعت ساختمان سازی، استفاده در پتینه کاری های مختلف، استفاده در ساخت مبلمان های زیبا و مجلل، استفاده در تزئین مجسمه ها و ظروف مختلف، استفاده در ساخت ساختمان ها و اماکن مذهبی، استفاده در ساخت لوازم آرایشی، استفاده در تذهیب، مینیاتور و نقاشی.

2 دیدگاه در “قیمت ورق طلا – فروشگاه اینترنتی قلمتراش

  1. پریا گفت:

    سلام وقت بخیر،من مبل سلطنتی دارم که تاجش از جنس رزین هست وطلایی رنگ ،به مرور زمان کم رنگ شده وزیبایی اولیه رو نداره،به نظر شما چه کار کنم از ورق طلای مایع استفاده کنم،ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. میلاد مهری گفت:

      اگر بخواین توی خونه و به روش ساده با هزینه کم این کارو انجام بدین ورق طلای مایع گزینه خوبی هست و اگر بخواین کار حرفه ای تری داشته باشین ورق طلای ورقه ای کامل تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *