آموزش کار با ورق طلا, مقالات آموزشی, وبلاگ

چگونگی جدا کردن ورق طلا از سطح

چگونگی جدا کردن ورق طلا از سطح

جدا کردن ورق طلا از سطح

کار با ورق طلا یکی از قدیم ترین روش های هنری، برای جذابیت بخشیدن به آثار خلق شده توسط هنرمندان است که امروزه بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است. عمر بسیاری از وسایلی که با ورق طلا مزیین شده اند، دائمی نیس و اگر به خوبی از آن نگه داری نشود و یا در مرحله ی اول دقت کافی برای چسباندن و نصب ورق طلا به خرج داده نشود، پس از دوره ای ورق طلای به کار گرفته شده ممکن است جلا و براقیت خود را از دست بدهد و یا حتی قسمتی از ورق طلا به مرور زمان از سطحی که روی آن چسبانده شده بود، کنده شود. در برخی موارد نیز ممکن است افراد از طرح براق وسایل خود خسته شوند و مایل به کندن ورق طلای موجود در وسایل باشند. بنابراین در این مقاله راهکار مناسب برای چگونگی جدا کردن ورق طلا از سطح را برای شما همراهان عزیزارائه داده شده است تا با کمترین آسیب به سطح وسایل بتوانید ورق طلا را از سطح جدا کنید.

الزاما ورق طلای به کار رفته شده در وسایل و آثار هنری عمر کوتاهی ندارند. آثار بجا مانده از مصریان و رومیان باستان نشان دهنده ی این امر است. بنابراین عمر ورق طلا کاملا به مواد به کار رفته و همچنین دقت و تکنیک انجام کار وابسته است.

چگونگی جدا کردن ورق طلا از سطح

مراحل کندن ورق طلا

۱- اولین کار این است که سطح را به خوبی تمیز کنید. از آب مقطر استفاده کنید و تمامی آلودگی ها، گرد و خاک و یا دوده چسبیده شده به سطح را از آن پاک کنید. این کار برای این است که این آلودگی ها به نقاط دیگر منتقل نشود و یا باعث تغییر رنگ در دیگر نقاط نشود.

۲- از تیغ های کوچک ریش تراشی برای بلند کردن ورق طلا از سطح کمک بگیرید. به کمک این تیغ ها میتوانید به راحتی سطح ورق طلا را از روی سطح مورد نظر خود بلند کنید. البته این نکته را توجه داشته باشید که باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید تا آسیبی به سطح زیری ورق طلا وارد نشود. برای همین تیغ های کوچک ریش تراشی تسلط شما را نسبت به این کار بیشتر میکند. اگر ورق طلای به کار رفته شده در اثر شما از جنس مرغوبی برخوردار نباشد و یا به خوبی به سطح نچسبیده باشد این کار به طور غیر قابل باوری برای شما آسان میشود.

هنگام استفاده از تیغ، مراقب انگشتان خود باشید تا دچار بریدگی نشوند. همچنین برای خراشیدن ورق طلا از سطح نیروی زیادی لازم نیست. پس با دقت کار را انجام دهید تا سطح زیر ورق طلا آسیب نبیند.

۳- در حین کار برای اینکه بتوانید به دقت نقاط طلایی را از نقاط کنده شده آن تشخیص دهید، دستگاه دمنده ی هوا استفاده کنید. این کار باعث میشود خرده های ورق طلا از سطح جدا و سطح تمیز شود.

۴- برای سایر نقاط که به راحتی قابل دسترسی نیستند و نمیتوان به راحتی ورق طلای آن را جدا کرد از لاک پاک کن و یا استون برای جدا کردن ورق طلا استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی

آموزش کار با ورق طلا روی مبل

چهار روش استفاده از ورق طلا

هرآنچه که باید درباره ورق طلا

 

2 دیدگاه در “چگونگی جدا کردن ورق طلا از سطح

  1. محسن گفت:

    خیلی ممنون آموزش کاربردی بود

    1. میلاد مهری گفت:

      خواهش میکنم امیدوارم مفید بوده باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *