آموزش کار با ورق طلا, مقالات آموزشی, وبلاگ

ورق طلا خوراکی

ورق طلا خوراکی

همه ی آن چیزی که درباره ی ورق طلا خوراکی باید بدانید!

در سال های اخیر صنعت غذا و تهیه غذا رشد چشم گیری کرده است و دسترسی به انواع غذاها را برای همگان آسان کرده است. در گذشته برای آشنایی با غذاهای ملل مختلف میبایست شرایط سفر کردن به آن سرزمین محیا میشد تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ آن جامعه ، مختصرا فرصت امتحان کردن تعدادی از غذاهای آنجا نیز فراهم میشد. امروزه با گسترش مدارس آشپزی و رشته های دانشگاهی تخصصی مرتبط به فرهنگ و غذاهای ملل مختلف در سراسر جهان این فرصت برای همگان بوجود آمده است که در صورت علاقمند بودن به یادگیری این رشته ها بتوانند تحصیلات عالی در آن رشته ها داشته باشند. از طرف دیگر با انواع شعب مختلف از رستوران های خارجی و رستوارن های زنجیره ای، دسترسی آسان به غذاهای سایر جوامع برای تمامی مردم در محل سکونت خود بوجود آمده است. در این میان معیار های بسیار متنوع و متفاوتی برای تزیین غذاها وجود دارد که هرکدام بسته به نوع غذای سرو شده و سلیقه ی مشتریان میتواند معیارهای متفاوتی برای جذابیت داشته باشند. یکی از تعجب برانگیزترین متریال هایی که در سال های اخیر در برخی از رستوران های مورد استفاده ی وسیع قرار میگیرد، ورق طلا است که  باعث جذابیت و چشمگیر بودن دیزاین غذاها، پیش غذا و دسرها میشود. وجود یک شئ خوراکی براق در غذا، که استفاده از آن تا به امروز کم سابقه بوده است، مطمئنا به صورت غیرقابل باوری اشتها برانگیز است و هیچکس توان انکار کردن این امر را ندارد.

 

ورق طلای خوراکی چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست، ورق طلای خوراکی ورقی است که از طلا و یا ترکیبی از طلا و دیگر فلزاتی مانند نقره ساخته شده است. مطمئنا هر چاشنی که به طور همه گیر در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد، از فیلتر استانداردهای جهانی و استانداردهای سرآشپزان حرفه ای گذر میکند، زیرا در این صنعت سلامت جامعه حرف اول و معیار اصلی دست اندر کاران این صنعت است. بدین ترتیب میتوانید از این امر اطمینان حاصل کنید که ورق طلا هیچگونه ضرری برای سلامت انسان ها ندارد. ورق طلای خوراکی بیشتر به عنوان یک چاشنی در دسرها به کار میروند. البته ممکن است از آنها نه تنها برای دیزاین پیش غذا و کوکتل ها بلکه برای مزه دار کردن غذای اصلی و یا پیش غذاها نیز استفاده شود.

ورق طلا چه طعمی دارد؟

با فراگیر شدن عکس ها و تعاریف فراوانی که از ورق طلای خوراکی میشود برای بسیاری از مردم اولین سوال اصلی که مطرح میشود این است که مزه و طعم ورق طلا چگونه است. گروه عظیمی از مردم تنها برای پی بردن به این موضوع و کشف این طعم رازآلود علاقه شدیدی به مزه کردن ورق طلا دارند برای همین حاضر هستند تنها برای تست کردن این موضوع حداقل یک بار در یک رستوران هزینه صرف کنند تا بتوانند خودشان این راز را کشف کنند. اما نکته ی جالب این است که اگر از این افراد درباره ی طعم ورق طلا سوال بپرسید نمیتوانید به یک جواب واحد برسید زیرا هرکسی با توجه خوراکی سرو شده کنار ورق طلا نسبت به طعم و مزه ی آن نظر میدهد. این امر درواقع حاکی از آن است که خود ورق طلا هیچ طعم خاصی ندارد و بسته به چاشنی های دیگری که در غذا استفاده میشود طعم میگیرد. کاملا واضح است که تنها هدف استفاده از ورق طلا تحریک کردن اشتهای مردم و وسوسه انگیز کردن خوراکی های سرو شده در رستوران هاست. با تمام اینها وسوسه ی امتحان این خوراکی های شیک و لاکچری برای همگان انکارناپذیر است.

چرا استفاده از ورق طلا در خوراکی ها رایج شده است؟

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد، ورق طلا هیچ طعم و مزه ی خاصی ندارد اما امروزه در بسیاری رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد. شاید دلیل اصلی آن این است که وجود یک شئ خوراکی براق در غذای مشتریان و یا حتی عکس های منتشر شده از غذاها و دسرهای رستوران ها باعث تحریک اشتهای افراد میشود. این میتواند راهی باشد برای وسوسه کردن حس کنجکاوی افراد برای تست کردن همچین خوراکی هایی که این خود روش بزرگ و موفقی در صنعت تبلیغات است. از طرف دیگر عمده ی رستوران ها توان استفاده از این ماده خوراکی را ندارند و برخی از رستوران ها هستند که غذایی با این شمایل به مشتریان ارائه میدهند. مخصوصا در ایران برخی از رستوران های واقع در شمال شهر تهران که جزء رستوران های رده بالا و لاکچری حساب میشوند بدین صورت به مشتریان خود سرویس میدهند. عده ی زیادی نیز هستند که تفریحاتشان امتحان کردن غذاهای خاص و لاکچری است و به سراغ اینگونه غذاها میروند.

یکی دیگر از مواردی که باعث میشود ورق طلا بسیار مورد استفاده قرارگیرد، وجود گرایش های متفاوت در بین مردم است. همانند دنیای فشن که علاقمندان خاص خود را دارند، غذا و دیزاین غذا نیز دارای صنعتی است که دنبال کنندگان و علاقمندان بسیار زیادی دارد. وجود ورق طلا در غذا به یک ترند تبدیل شده است که مشتاقان زیادی در این سالها پیدا کرده است. از طرف دیگر نیز این امکان را برای بسیاری از افرادی فراهم کرده است که توانایی تهیه و پرداخت هزینه ی غذاهای آماده شده با طلای خالص را ندارند بنابراین علاوه بر ظاهر فوق العاده خاص، مشتریان و علاقمندان زیادی دارد.

لازم به ذکر است علاوه بر موارد گفته ی بالا، به این نکته اشاره شود که طلای خوراکی بسیار برای سلامتی بدن انسان ها مفید میباشد. خوردن طلا در طب سنتی برای شاداب کردن و جوانسازی پوست، تقویت استخوان ها و تقویت عملکرد قلب بسیار توصیه شده است. همچنین برای درمان بسیاری از بیماری ها نظیر آرتوروز، دردهای مفصلی و عضلانی و رماتیسم کارساز است.

آیا قیمت ورق طلای خوراکی بالاست؟

برای جواب این سوال به طور مختصر میتوان گفت “بله”! ورق طلای خوراکی از ورق طلای عیاردار ساخته شده است. یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده ی ورق طلای خالص، طلای عیاردار است و این اوراق از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل تهیه ی آنها هزینه ی سنگین و زیادی در برمیگیرد. از طرف دیگر نیز با نرخ ارز و طلا در کشور ما این ارزش دوچندان است.

البته شما میتوانید از ورق طلاهای تزیینی برای طراحی بشقاب غذا و یا دسر های خود استفاده کنید. اگرچه این ورق طلاها از طلای ۲۴ عیار تولید نشده اند ولی استفاده از آنها به همان نسبت جذاب و بدون ضرر برای سلامتی انسانهاست. میتوانید با صرف کردن هزینه ای کمتر نسبت به جذاب بودن نحوه سرو غذایتان اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری:

اگر شما به دنبال ارائه ی یک غذای کاملا ویژه و جذاب برای خود و یا مشتریان ویژه ی خود هستید به شما پیشنهاد میکنیم ورق طلا را در بیشتر غذاهای خود و یا برای دیزاین هرچه بهتر و جذابتر غذاهای رستورانتان استفاده کنید. این امر علاوه بر اینکه جذابیت فوق العاده ای به غذاهای سرو شده ی شما میدهد، باعث خاص و ماندگار شدن نام و برند شما در میان مشتریان و سایر افراد جامعه میشود همچنین تبلیغ بسیار ویژه و لاکچری برای شما به حساب می آید. علاوه بر این که این ماده ی بسیار ویژه هیچگونه ضرر و آسیبی به افراد نمیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *