آموزش کار با ورق طلا, مقالات آموزشی, وبلاگ

تمیز کردن مبل ورق طلا

تمیز کردن مبل ورق طلا

چگونه ورق طلای مبلمان را تمیز کنیم؟

یکی از صدها مدل ساخته شده در مبلمان ها و وسایل خانگی که امروزه توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است، وسایل ساخته شده از ورق طلا است که جز لاکچریترین وسایل شمرده میشوند. ورق طلا لایه ی نازکی از فلز است هم به صورت ورق طلای عیاردار و هم به صورت ورق طلای تزیینی (ورق طلایی که از طلای خالص تشکیل نشده است ) در بازار موجود است. از آنجایی که ورق طلا دارای ضخامت بسیار کم است و بسیار نازک است، با کوچکترین حرکت خشنی در معرض آسیب قرار میگیرد. این نکته نه تنها در هنگام به کار بردن ورق طلا باید مورد توجه قرار گیرد بلکه بعد از انجام عملیات طلا کاری حتما باید مراقبت های ویژه بعد از آن نیز انجام گیرد. بنابراین اگر شما وسایلی در منزل خود دارید که ورق طلا در آن به کار رفته شده است باید مراقبت ویژه از آن انجام دهید، خصوصا به هنگام گردگیری و تمیز کردن مبلمان. بهترین روش تمیزکردن این دسته از وسایل، استفاده از یک برس مویی نرم است که کمترین آسیب را به سطح ورق طلای به کار گرفته شده در وسایل میزند.

 

هرگز مبلمان ورق طلا کاری شده ی خود را به روش معمول، تمیز نکنید.

 

استفاده از پارچه نمدار یکی از رایج ترین راه هایی است که افراد برای تمیز کردن مبلمان خود از آن استفاده میکنند. در مورد مبلمان ورق طلا کاری شده این روش هرگز به شما پیشنهاد نمیشود. دلیل اینکه این کار به شما توصیه نمیشود این است که زمانی که از پارچه نمدار برای تمیز کردن سطوح استفاده میکنید رطوبت پارچه، زبری و خشن بودن جنس پارچه و فشار و نیرویی که شما به پارچه وارد میکنید تا سطح را تمیز کنید باعث آسیب رساندن و یا خشدار شدن سطح نازک و ظریف ورق طلا میشود. گاهاٌ این امر باعث کنده شدن، چروکیده شدن و یا حتی جمع شدن ورق طلا از روی سطح مبلمان میشود.

راهکار توصیه شده برای تمیز کردن سطوح ورق طلا استفاده از قلم مویی بسیار نرم است. این روش برای تمامی سطوح بسیار مفید میباشد. اگر توجه داشته باشید بسیاری از مبلمان ها دارای طرح های بسیار ریز و ظریف در قسمت تاج مبل یا دسته ی آن هستند و تمیز کردن این نقاط نه تنها کار آسانی نیست بلکه کار بسیار دقیق و زمانبری میباشد و به راحتی با پارچه های نم دار نمیتوان این سطوح را عاری از هرگونه گرد و خاک کرد.

بدین ترتیب شما میتوانید سطوح پر نقش ورق طلا کاری شده را با قلموهای مویی به آسانی گردگیری و تمیز کنید بدون اینکه نگران آسیب رساندن به سطح ورق طلا باشید.

راهکار دیگری که میتوان از آن برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید استفاده از دستگاه های مکش است. این روش میتواند به شما کمک بسیاری زیادی برای غبار روبی و گردگیری خیلی از سطوح کند، البته نه الزاما سطوح ورق طلا کاری شده. این روش میتوانید برای شما بسیار کار آمد باشد و این امکان را برای شما ایجاد میکند که بدون آسیب زدن به سطح ورق طلای کار شده، وسایلی تمیز و براق در خانه داشته باشید.

راهکار سوم نیز این است که با استفاده از یک تکه پنبه، بدون اینکه رطوبت زیادی به پنبه بزنید، سطح مورد نظر خود را پاک کنید. همچنین میتوانید برای سطوحی با نقش های پیچیده از گوش پاک کمک بگیرید. لازم به ذکر است که در استفاده از گوش پاک کن باید مواظب لبه های سطح باشید که توسط گوش بلند و یا کنده نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *