آموزش کار با ورق طلا, مقالات آموزشی, وبلاگ

هرآنچه که باید درباره ورق طلا بدانید

هر آنچه که باید درباره ورق طلا بدانید

هرآنچه که باید درباره ی ورق طلا بدانید!

امروزه خیلی از مردم علاقه ی شدید به تغییر دکوراسیون وسایل داخل خانه ی خود دارند. اما از طرفی همچنان علاقمند به استفاده از یک سری از وسایل قدیمی خانه ی خود هستند. یکی از بهترین راه های ایجاد تغییر در ظاهر وسایل استفاده از ورق طلا روی مبلمان و استفاده از آن برای تغییر رنگ و مدرن کردن وسایل است. اما قبل از شروع کار با ورق طلا در ذهن هرکسی سوالاتی مانند “ورق طلا را از کجا تهیه کنیم؟” ،”بهترین مارک ورق طلا و چسب ورق طلا چیست؟” و غیره مطرح میشود که ما در این مقاله هرآنچه که باید درباره ورق طلا بدانید را توضیح میدهیم تا شما عزیزان بتوانید به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای به خلق آثار هنری فوق العاده به دست خود بپردازید.

۱-آیا ورق طلا واقعا از طلای واقعی ساخته شده است؟

یکی از متداول ترین سوال هایی که برای هنرمندان پیش می آید و از فروشندگان ورق طلا پرسیده میشود این است که آیا واقعا ورق طلا های موجود در بازار از طلای عیاردار ساخته شده اند و یا خیر؟! لازم به ذکر است که اگرچه در دنیا ورق طلاهای عیاردار و مصنوعی هردو به طور وسیعی وجود دارند اما در ایران با توجه به نرخ بالای طلا ، ورق طلاهای عیاردار طرفداران آنچنانی ندارند و در بازار به راحتی یافت نمیشود. از طرفی دیگر بسیاری از مردم ارزش مادی ورق طلا برای آنها از اهمیت کمتری برخوردار است و صرفا رنگ منحصر به فرد و ویژگی های خاص ورق طلاست که برای آنها ارجعیت دارد، که در این صورت عملا هیچگونه تفاوتی بین ورق طلای معمولی و ورق طلای عیاردار وجود ندارد. بنابراین اگر ارزش مالی ورق طلا برای شما اهمیتی ندارد، میتوانید با خیال راحت از ورق طلاهای موجود در بازار استفاده کنید.

۲-ورق طلا را از کجا بخریم؟

همانطور که گفته شد ورق طلاهای موجود در بازار ایران اکثرا ورق طلاهای معمولی و بدون عیار هستند و تهیه ورق طلای عیاردار به راحتی امکان پذیر نمیباشد. از طرف دیگر شما میتوانید برای خرید ورق طلا ی معمولی به فروشگاه های ابزار و لوازم هنری مراجعه کنید. با در نظر گرفتن این نکته که ورق طلا یک محصول خاص است و همگان روش استفاده و کاربرد آن را نمیدانند بنابراین به سختی میتوانید در چنین مغازه هایی آن را بیابید و در صورت یافتن ورق طلا شما به گزینه های محدودی در رابطه با نوع و کد رنگ ورق طلا مواجه هستید. این در صورتی است که با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر میتوانید ورق طلا های متنوع را به راحتی یافت کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که فروشگاه هایی معتبر هستند که به صورت تخصصی درحال فروش لوازم و ابزار هنری باشند. در این صورت شما به راحتی یک بسته ورق طلا باب میل خود و بدون دردسر خریداری کرده و از اصل بودن محصول خود میتوانید مطمئن باشید.

۳-ابزار لازم برای کار با ورق طلا چیست؟

برای کار با ورق طلا علاوه بر اینکه به خود ورق طلا نیاز داریم به یک سری وسیله جانبی نیز احتیاج است. اصلی ترین متریالی که در کنار ورق طلا استفاده میشود چسب ورق طلا است که بهترین مارک آن که بازار ایران و جهان معروف است چسب ورق طلای مونالیزا است. البته سایر مارک های چسب ورق طلا نیز در بازار قابل خریداری هستند که بسته به نیازتان میتوانید آنها را اندازه های مختلف تهیه کنید.

قلمو دیگر ابزاری است که در هنگام کار با ورق طلا به آن نیاز دارید. به سلیقه ی خودتان میتوانید قلموی مویی و یا قلموی فومی نرم استفاده کنید. که در واقع ما به شما قلموهای مویی را پیشنهاد میکنیم زیرا دسترسی و خرید آنها آسانتر است و همچنین در عملیات ورق کاری، نیاز شما را بهتر و بیشتر برطرف میکنند.

دستکش نخی از جمله وسایلی است که به انتخاب خودتان میتوانید از آن استفاده کنید. ورق طلا در هنگام برخورد با دست ممکن است دچار آسیب، شکستگی و با تغییر رنگ شود که برای جلوگیری از این امر میتوانید هنگام کار با ورق طلا از دستکش استفاده کنید. البته حقیقتا کار با دستکش در هنگام ورق کاری بسیار سخت است و حتی ممکن است آسیب و شکستگی بیشتری در ورق طلا ایجاد شود، برای همین بسیاری از افرادی که با ورق طلا کار میکنند ترجیح میدهند کار خود را بدون دستکش انجام دهند.

وسیله ی دیگری که کمک شایانی به شما برای استفاده از ورق طلا میکند مهره عقیق است، که متاسفانه در خیلی از مطالب به اهمیت استفاده از آن اشاره نشده است. اهمیت استفاده از مهره عقیق در جایی به چشم می آید که شما سطحی بسیار پیچیده و پر از نقشهای ریز و ظریف داشته باشید. در این صورت شما نمیتوانی از وسایل نوک تیز برای هدایت ورق طلا در آن نقوش استفاده کنید، اینجاست که مهره عقیق کمک شایانی به شما میکند زیرا باعث پارگی و آسیب به ورق طلا نمیشود. یکی دیگر از کاربرد های مهره عقیق در استفاده از ورق طلا این است که شما باکشیدن مهره عقیق روی سطح ورق طلا کاری شده میتوانید براقیت دوچندان به سطح خود دهید. این امر باعث میشود رنگ حاصله بسیار طبیعی و دلنشین باشد.

و در آخر پس از اتمام کار وسیله ی بسیار مفید و کاربردی اسپری وارنیش یا کیلر است که کمک بسیار زیادی به شما در هنگام کار با ورق طلا میکند. البته این اسپری بعد از اتمام فرایند مورد استفاده قرار میگیرد یعنی زمانی که عملیات چسباندن ورق طلا روی سطح شما تمام شده است و وسیله ای که ورق طلا روی آن کار کرده اید آماده ی استفاده است. در این زمان به شما توصیه میکنیم که حتما از اسپری کیلر یا وارنیش استفاده کنید تا رنگ و مقاومت ورق طلا روی اثر شما تضمین شود.

۴-نحوه استفاده از ورق طلا

فیلم های بسیار زیادی در اینترنت در رابطه با آموزش کار با ورق طلا موجود است که شما میتوانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین میتوانید با مراجعه به کانال ما در آپارات و یا youtube تمامی فیلم های موجود در رابطه با کار با ورق طلا از جمله ورق کاری ، نحوه استفاده از چسب ورق طلا و یا حتی نحوه تشخیص بهترین مارک ورق طلا و نحوه باز کردن پک ورق طلا را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *