آموزش کار با ورق طلا, مقالات آموزشی, وبلاگ

آموزش ورق طلا روی مبل چوبی

آموزش ورق طلا روی مبل چوبی

آموزش چسباندن ورق طلا روی مبلمان یکی از نیازهای ضروری جهت متخصصان و استادان حرفه های مبلمان سازی و نقاشی و همچنین هر شخصی که بخواهد به صورت انفرادی و بدون این که مبلمان خود را به استادان و یا کارگاه های مخصوص ورق طلا کاری بسپارد می باشد. ما در سایت قلمتراش دات آی آر به زبان ساده و با شیوه های متفاوت، کار با ورق طلا را آموزش می دهیم و به همه عزیزان این تکنیک را می آموزیم.

در ابتدا لازم است نحوه صحیح باز کردن پک ورق طلا آموزش داده شود. ویدیوی زیر به نکات لازم و ضروری این موضوع پرداخته است.

 

نحوه صحیح کار با ورق طلا
  • در مرحله اول از کار بستگی به نوع مبلمانی که در اختیار دارین بهتر است تا جایی که ممکن است ابزار و لوازم و تشک و پستی های چسبیده به زه و بدنه را جدا کنید که فقط یک بدنه چوبی از مبلمانتان باقی بماند.
  • ابتدا بهتر است اگر مبلمان دست دوم و یا قدیمی دارید همه سوراخ ها و ضرب دیدگی های مبل را با بتونه کاری پوشانده و سپس سمباده بزنید تا کاملا یکنواخت و یک شکل شوند و سپس اقدام به پرداخت کرده. هرچه این مرحله را بادقت تر و با حوصله بیشتری انجام دهید زیر کار شما صاف تر بوده و در نتیجه بعد از چسباندن ورق مبلمان شکیل تر و زیباتری خواهید داشت.
  • بعد از آن یک لایه زیر کار ( ترجیحا بتونه های ضد آب ) و یا یک لایه رنگ اپکسی و یا ماده ای جهت محافظت از انتقال رطوبت زیر کار بزنید این مرحله را با رنگ های آستری نیز میتوانید انجام دهید، دقت داشته باشید که این کار ضروری نبوده و در بسیاری از کارگاه ها انجام نمیشود ولی در صورت انجام دادن مطمئن هستید که طول عمر کار شما چندین برابر افزایش میباشد.
  • سپس اجازه دهید تا لایه زیر کار خشک شود و اقدام به چسب زدن روی سطح کنید، توصیه میشود برای چسباندن ورق طلا فقط از چسب های مخصوص ورق طلا استفاده کنید که بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهند داشت.
  • بهترین ابزار برای چسب زدن یک برس با موهای نرم می باشد و اگر کارهای ظریفی را میخواهید انجام دهید که احتیاج به دقت بالاتری دارد از یک قلم مو با موهای بسیار نرم استفاده کنید، همه سطوحی که میخواهید ورق روی آن چسبانده شود را با دقت کامل چسب بزنید.
  • چسب ورق طلا را بین ۱ تا ۴ ساعت رها کنید تا کمی خشک شود میزان خشک شدگی چسب را میتوانید با دست زدن و یا از روی تغییر رنگ چسب تشخیص دهید در هنگام خشک شدن چسب از رنگ سفید شیری به رنگ بی رنگ و شیشه ای تغییر شکل می دهد.
  • چسب ورق طلا نوعی چسب زنده است که بعد از خشک شدن کامل هم چسبندگی داشته و مقداری میتوان از چسبندگی ان استفاده کرد، با توجه به اینکه ورق طلا یک ماده بسیار ظریف و نازک است با کوچکترین چسبندگی در چسب نبز چسبانده شده و میتوان از آن استفاده کرد پس در اجرای چسباندن ورق روی کار بعد از چسب زدن عجله نکنید.
  • در مرحله بعد باید ورق را روی سطح کار بچسبانید، چسباندن ورق باید با دقت و به آرامی انجام شود چون ورق های طلا بسیار نازک بوده و به سادگی پاره میشوند و پرت زیادی را توی کار برای شما بوجود می آورند.
  • بهترین ابزار برای برداشتن و چسباندن ورق طلا استفاده از انبرهای چوبی می باشد ولی چون کار با انبر کمی سخت بوده و احتیاج به مهارت دارد میتوانید دستکش نخی پوشیده و با دستکش ورق ها را بردارید.
  • بعد از چسباندن ورق روی کار با یک دستمال پارچه ای و یا یک گوی پنبه ای همه سطح کار را ضربه زده و فشار دهید تا در همه گل ها و نقش های روی کار ورق به خوبی بچسبد
  • سپس به وسیله یک پارچه نخی کمی ضخیم تر و زبر تر اضافه های ورق چسبیده شده را از روی کار پاک کنید تا یکدست و تمیز شود
  • در صورتی که مشاهده کردید در جاهایی ورق نچسبیده و گپ وجود دارد مجدد اقدام به ورق گذاری کرده و ورق ها را بچسبانید
  • این کار را تا جایی ادامه دهید که همه سطح کار کاملا از ورق طلا پوشش دارد شود
  • اگر در وسط کار متوجه شدید جایی ورق نچسبیده و چسب نخورده نگران نباشید و مجدد آنجا را چسب بزنید اگر چسب روی ورق های اطراف کشیده شد اشکالی ندارد چون بعد از خشک شدن کاملا بی رنگ و شفاف می شود.
  • بعد از اتمام کار همه جا را کاملا تمیز کرده جوری که هیچ گونه خرده ورق طلایی روی کار باقی نماند.
  • در مرحله آخر باید بک پوشش محافظ روی کل کار کشیده شود، این مرحله بسیار مهم می باشد چون در اثر گذر زمان و رطوبت ورق ها واکنش نشان داده و سیاه رنگ میشوند.
  • برای کشیدن پوشش روی کار بستگی به زیر کار و همچنین بستگی به نوع کار و ارزشی که دارد میتوانید از وارنیش های مختلف، لاک الکل، کیلر و … استفاده کنید، این که از چه ماده ای استفاده کنید بستگی به نوع کار شما و میزان هزینه برای آن دارد.

جهت درک بهتر از این اموزش فیلم زیر را با دقت مشاهده کنید که به صورت کامل و مرحله به مرحله همه این موارد را آموزش داده است.

 

مطالب پیشنهادی و مفید در ارتباط با ورق طلا:

ورق طلا چیست؟

خرید ورق طلا

قیمت ورق طلا

 

13 دیدگاه در “آموزش ورق طلا روی مبل چوبی

  1. Najme گفت:

    عالی بود

  2. پارسا گفت:

    سلام مبل منبت رو چطوری تمام ورق کنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم ۰۹۳۹۸۸۰۰۳۸۶

  3. احمد گفت:

    سلام بسیار خوب بود لذت بردم دست شما درد نکنه فقط یک سوال دارم در بند آخر گفتید بعد از طلاکاری یک پوشش روی کار میزنیم تا از سیاه شدن جلوگیری کند ولی توی فیلم آموزشی این کار یعنی پوشش استفاده نمیشه لطفا طریقه زدن پوشش و نوع آنرا هم آموزش دهید.با تشکر فراوان

    1. میلاد مهری گفت:

      سلام توی فیلم های اموزشی هست

  4. فرهنگ گفت:

    سلام از ورق طلا رو ام دى اف خام میتوان استفاده کرد؟؟

  5. مهدی گفت:

    سلام،روز ورق طلا چی بزنیم که محافظش باشه و پاک نشه،ممنون میشم جواب بدین

    1. میلاد مهری گفت:

      سلام لاک الکل یا وارنیش

  6. سما گفت:

    سلام آیا روی مبلی که قبلا ورق طلا کار سده وبعداز گذشت چندسال کمی زدگی ایجاد شده هم میشود این تکنیک رو اجرا کرد

    1. میلاد مهری گفت:

      سلام بله قابل اجرا هست

    2. میلاد مهری گفت:

      بله میتونین این کارو انجام بدین

  7. افخمی گفت:

    عالی بود آموزش چسباندن ورق طلا روی مبل هم تصویری دارین؟

    1. میلاد مهری گفت:

      دقیقا آموزش چسباندن ورق طلا روی مبل نیست ولی فیلم آموزش گار با ورق طلا همون تکنیک های کار روی مبل هست که توی سایت گذاشته شده و رایگان هست

  8. فرزاد گفت:

    سلام خست نباشید میخواستم بدونم وقتی همه جای مبل را از ورق توتکالی یا همان زرورق طلایی . زیرش چی میپاشن نوعی بی است و مثل کیلر است با پیستوله میپاشن ۵دقیقه بعدشروع میکنن به زدن .
    اینم بگم بهم میزنن از صافی در میاد بعد میزنن .فقط بجایی چسبش چی میپاشن. ممنون میشم زود راهنمایی کنیین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *