آموزش خوشنویسی, معرفی محصولات, وبلاگ

انواع مرکب خوشنویسی از نظر کیفیت کدام اند ؟

خوشنویسی یک هنر تجسمی است که با قلم نوک پهن، قلم مو یا ابزار نوشتاری دیگر اجرا می‌شود. در کنار انتخاب ابزار خوشنویسی، انتخاب جوهر خوشنویسی می‌تواند تفاوت زیادی در پروژه‌های شما ایجاد کند و اگر این جوهر از کیفیت بالایی برخوردار باشد شما قطعاً می‌توانید متن زیبا‌تری را بنویسید با این وجود باید در حین خرید مرکب خوشنویسی اطلاعاتی در مورد آن محصول داشته باشید تا بتوانید یک محصول با کیفیت و درجه یک را برای خود خریداری کنید اما کدام مرکب‌ها بهترین هستند؟ برای شناسایی بهترین مارک باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟ اگر قصد دارید در مورد مرکب خوشنویسی اطلاعاتی کسب کنید باید در این مقاله همراه ما باشید در ادامه شما را با انواع مرکب خوشنویسی بیشتر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید یک محصول با کیفیت را تهیه کنید.

مرکب خوشنویسی باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا یک هنرمند بتواند آن چه را که در ذهن دارد اجرا کند این کیفیت در کشش و غلظت و کارایی مؤثر بوده و به همین خاطر است که انواع مختلف مرکب تولید شده و در گذر زمان نامی از ان‌ها باقی نمانده است چون نتوانسته‌اند نیاز‌های خوشنویسان را برطرف کنند یکی از گسترده‌ترین بازار‌ها و جوامع برای استفاده از مرکب‌های خوشنویسی در سطوح ابتدایی مدارس هستند و در کنار آن‌ها اموزشگاه‌هایی که هنرجویان سطوح مقدماتی دارند، این عزیزان به این خاطر که هنوز در اول راه هستند قطعاً به محصول با کیفیت نیاز ندارند و معمولاً چون از مرکب به عنوان یک ماده استفاده می‌کنند می‌توانند بعد از اتمام دوباره آن را خریداری کنند و از طرفی از نظر قیمت و همچنین توان مالی باید برای این عزیزان محصولاتی ارائه گردد که از قیمت پایین برخوردار باشد تا بتوانند همه از آن استفاده کنند که در ادامه به برخی از این مرکب‌ها نیز خواهیم پرداخت.

آشنایی با ابزار خوشنویسی

اگر بخواهیم در خوشنویسی بهتر و سریع‌تر پیشرفت کنیم باید ابزاری که برای این کار تهیه می‌شود از بهترین کیفیت و بهترین برند‌ها فراهم شده باشد تا بتوانیم در این مسیر به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم. هر کدام از این وسایل کیفیات و ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای این که شما عزیزان اطلاعات بیشتر در این باره برای خود کسب کنید در این قسمت از مقاله قصد داریم به برخی از ابزار خوشنویسی که بسیار مهم هستند بپردازیم باید بدانیم بهترین ابزار کدام‌اند و در خوشنویسی می‌تواند چه تأثیراتی داشته باشند پس برای کسب این اطلاعات هرگز این مقاله را از دست ندهید.

1- قلم نی

یکی از اصلی‌ترین ابزار خوشنوسی می‌تواند قلم باشد زیرا بدون چنین ابزاری هیچ کاری صورت نخواهد گرفت و برای این که بتوانید یک متن زیبایی را خوشنویسی کنید حتماً به قلم نیاز خواهید داشت مرغوب‌ترین نوع قلم نی، به قلم دزفولی مشهور است که در زمان انتخاب آن باید به این نکات دقت کنید رنگ پوست قلم باید قهوه‌ای مایل به سرخ و رنگ گوشت داخلی آن باید متمایل به سفید باشد. البته به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که قلم باید بدون کجی و همچنین شکستگی باشد قطر قلم نیز بسیار مهم است و قطر قلم دزفولی باید حد یک مداد باشد نه بیشتر!! اگر این نکات را رعایت کنید می‌توانید بهترین قلم نی را برای خود خریداری کنید.

2 – کاغذ

کاغد نیز می‌تواند یکی از بهترین ابزار برای خوشنویسی باشد زیرا اگر کاغذ وجود نداشت یا از کیفیت خوبی ساخته نشده بود در خوشنویسی دچار مشکل خواهیم شد پس باید حتماً به چنین ابزاری نیز توجه کافی داشته باشیم که در حین خرید بدانیم چه برندی خریداری کنیم بهترین و مناسب‌ترین نوع کاغذ برای خوشنویسی، کاغذی که دارای صافی متوسط و متعادلی باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید از کاغذ‌های خیلی صاف و لیز یا حتی زبر در خوشنویسی استفاده کنیم زیرا اصلاً مناسب این کار نیستند در برخی موارد به جای کاغذ از مواد دیگری مانند چوب، مقوا، بوم و غیره هم استفاده می‌شود که در این شرایط باید از قلم و یا مرکب مناسب هر کدام از آن‌ها استفاده شود.

3 – قلم تراش

آیا اطلاعاتی در مورد قلمتراش دارید و می‌دانید چیست و چه کاربرد‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ قلمتراش همانطور که از نام آن پیداست‌یه چاقوی مناسب برای تراشیدن قلم است که می‌تواند از قیمت بالایی برخوردار باشد زیرا کارایی بالایی نیز دارد و افراد زیادی که در زمینه خوشنویسی فعالیت می‌کنند به چنین ابزاری نیاز مبرمی دارند این ابزار خوشنویسی دارای تیغه‌ای می‌باشد که آن تیغه شکل و فرم خاص خود را دارد لازم است بدانید که جنس تیغه‌ای قلم تراش باید از نوع فولاد خشک و سخت باشد تا مشکلی در خلال تراشیدن قلم ایجاد نشود. با این وجود باید چنین ابزاری مهم باشد پس اگر قصد خرید داشتید حتماً به کیفیتی که دارد توجه کافی داشته باشید.

4 – مرکب

اما مهم‌ترین ابزار برای خوشنویشی که در این مقاله قصد داریم فقط به این موضوع بپردازیم بحث مرکب می‌باشد که بسیار نیز مهم و اساسی است و حتماً باید وجود داشته باشد، مرکب خوشنویسی در ۲ نمونه وجود دارد به صورت خشک و مایع، تا هنرمندان بر اساس نیاز‌هایی که دارند بتوانند محصول مورد نظر را تهیه کنند که امروزه اکثرا سعی می‌کنند از مرکب مایع برای خوشنویسی‌هایی که دارند استفاده کنند. حتماً مشاهده کرده‌اید که مرکب‌های مایع به فراوانی و در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که بهترین نوع مرکب آن است که در عین پر رنگی و غلظت، دارای کشش قابل قبولی نیز باشد. اما اکنون اگر قصد خرید چنین محصولی را داشتیم باید از کدام برند استفاده کنیم؟ برای این که بدانید کدام مرکب می‌تواند برای شما مناسب باشد باید در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا به انواع مرکب خوشنویسی بپردازیم سپس به این صورت می‌توانید برای خوشنویسی‌هایی که انجام می‌دهید بهترین مرکب را انتخاب کنید.

انواع مرکب خوشنویسی

در بند‌های گذشته سعی کردیم اطلاعات خیلی خوبی در مورد مرکب و همچنین ابزار خوشنویسی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم، مرکب یکی از بهترین ابزار‌های خوشنویسی می‌باشد که هیچ هنرمندی بدون داشتن چنین ابزاری قادر به خوشنویسی نخواهد بود یعنی این ابزار  مهم وضروری می باشد، مرکب‌ها بر اساس برند، قیمت، رنگ‌بندی، کارایی و… به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شوند تا یک خوش‌نویس بتواند بر اساس نیاز و همچنین بوجه‌ای که دارد یک مرکب را خریداری کند که در این قسمت از این مقاله قصد داریم به انواع مرکب خوشنویسی بپردازیم و هر کدام را باهم مقایسه کنیم و ببینیم بر اساس کیفیت و کارایی که دارند چه تفاوت‌هایی باهم می‌توانند داشته باشند.

1 – مرکب خوشنویسی امیران

اولین مرکبی که باید به آن بپردازیم مرکب‌امیران می‌باشد که این نوع مرکب ساخته شده به صورت سنتی است و همچنین یکی از محبوب‌ترین مرکب‌هایی می‌باشد که در نزد هنرمندان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است این نمونه مرکب رنگ‌های بسیار جذابی دارد تا اگر شخصی قصد خرید داشت بتواند آن را در چندین نمونه رنگ‌بندی خریداری کند این نوع مرکب دارای کشش بسیار بالایی است و همین امر باعث شده تا در نزد هنرمندان بسیار محصول محبوبی باشد و همچنین ارزش خرید بسیار بالایی می‌تواند داشته باشد اگر قصد خرید دارید بهتر است ابتدا در مورد این محصول اطلاعات کسب کنید که برای این منظور بهتر است ابتدا وارد لینک قرار داده شده در این صفحه شوید و سپس پس از کسب اطلاعات محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

2 – مرکب خوشنویسی شاهد

همانگونه که در بند‌های گذشته نیز گفته شد مرکب یکی از بهترین ابزار برای خوشنویسی می‌باشد که بدون چنین ابزاری اصلاً خوشنویسی وجود نخواهد داشت مرکب‌ها بر اساس کیفیت و برند‌هایی که دارند به چندین دسته تقسیم می‌شوند که مرکب خوشنویسی شاهد می‌تواند نمونه از بارز از این محصول باشد که از جذابیت بسیار بالایی نیز برخوردار است این محصول به خاطر کیفیت بسیار خوب و همچنین رنگ‌بندی‌های جذابی که دارد مورد تأیید اساتید و هنرمندان عزیز قرار گرفته است، خوشنویسان و اساتید محترم می‌توانند از این محصول برای خوشنویسی و نقاشی خط استفاده کنند شما اگر قصد خرید دارید بهتر است از فروشگاه قلمتراش این محصول را تهیه و سپس خریداری نمایید اما قبل از خرید ابتدا کمی اطلاعات در مورد این محصول و کارایی که می‌تواند داشته باشد برای خود کسب کنید که برای این کار وارد لینک قرار داده شده و سپس به بخش محصولات مرکب خوشنویسی شاهد راهی خواهید شد به این صورت می‌توانید هر محصول را به صورت جدا‌گانه بررسی و در صورت لزوم خریداری نمایید.

 

3 – مرکب خوشنویسی طاهر

مرکب طاهر یک نمونه از انواع مرکب خوشنویسی می‌باشد که در چندین رنگ‌بندی فندقی، زرشکی، صورتی، مشکی و… تولید و برای هنرمندان عرضه می‌گردد این نوع مرکب کاملاً سنتی و بسیار با کیفیت می‌باشد و مناسب برای هنرجویان و اساتید و مدرسان انجمن خوشنویسان ایران است ما کیفیت این محصول را برای هنرمندان عزیز تضمین می‌کنیم تا بتوانند یک محصول با کیفیت را خریداری کنند از برخی ویژگی‌های دیگر این محصول این می‌باشد که امکان ترکیب چند رنگ باهم نیز وجود دارد که یک خوشنویس بتواند به خوبی از آن استفاده کند اگر قصد خرید دارید می‌توانید قلمتراش را مرکز خرید خود انتخاب کرده و یک محصول با کیفیت و درجه یک را در کمترین زمان ممکن برای خود تهیه کنید که برای تهیه و خرید این محصول در رنگ‌بندی‌های مختلف می‌توانید از لینک قرار داده شده استفاده نمایید. ابتدا وارد لینک شوید محصول مورد نظر را انتخاب و سپس خریداری نمایید.

4 – مرکب خوشنویسی ممتاز

این مرکب که از محصولات مرکب‌سازی ممتاز می‌باشد در چندین نمونه رنگ‌بندی تولید و عرضه می‌گردد که رنگ طلایی که این محصول دارد از جذابیت رنگی بسیار بالایی برخوردار است این مرکب با این رنگ‌بندی یکی از بهترین و خوش رنگ‌ترین مرکب‌های ایرانی است ک با رنگ طلایی در بازار وجود دارد و دارای ریزدانه‌های اکلیلی طلایی رنگی است که پس از خشک شدن جلوه دوچندانی به کار شما داده و در زیبایی آن می‌افزاید. البته فقط رنگ طلایی نمی‌باشد بلکه این محصول در رنگ‌هایی از جمله: زرد، آبی، صدفی و…. می‌تواند وجود داشته باشد که اگر قصد دارید تمام این رنگ‌بندی‌ها را ببینید باید ابتدا وارد فروشگاه قلمتراش شده و محصول مورد نظرتان را دیده و درصورت لزوم خریداری نمایید که برای ورود به بخش فروشگاه قلمتراش ما برای شما عزیزان لینکی قرار دادیم که می‌توانید به این صورت تمامی محصولات خوشنویسی ممتاز را ببینید.

5 – مرکب خوشنویسی کتیبه نویسی

پنجمین مرکب از بین انواع مرکب خوشنویسی مرکب کتیبه‌نویسی می‌باشد که این نوع مرکب بسیار پرطرفدار بوده و همچنین مورد تأیید هنرمندان و اساتید محترم قرار گرفته است با توجه به خواص مرکب کتیبه‌نویسی که کشش و روانی بسیار می‌خواهد و غلظت مرکب در نگارش حروف بسیار مهم است، کارگاه فرآوری و ساخت مرکب مهر، مرکب سنتی کتیبه‌نویسی مهر را تهیه کرده است. این مرکب مخصوص قلم‌های یک سانتیمتر به بالا و بسیار خوش کشش و روان و فوق‌العاده است. این نوع مرکب در چندین بطری با حجم‌های مختلف تولید و عرضه می‌گردد تا هر هنرمند بر اساس نیاز‌هایی که می‌تواند داشته باشد از این محصول خریداری کند اگر قصد دارید این محصول را خریداری کنید بهتر است ابتدا قبل از خرید اطلاعاتی در مورد مزیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد کسب کنید که برای این کار بهتر است از لینک قرار داده شده استفاده کرده و وارد صفحه‌ی محصولات این مرکب شوید و محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

6 – مرکب خوشنویسی وینزور

اساتید و هنرمندانی که در زمینه‌ی خوشنویسی فعالیت می‌کنند همیشه دوست دارند از محصولی استفاده کنند که از نظر کیفیت و رنگ بهترین باشد که مرکب خوشنویسی وینزور می‌تواند نمونه از این مرکب باشد، که دارای جذابیت بسیار بالایی است و همین امر است که باعث شده مورد محبوبیت قرار بگیرد اگر می خواهید خوشنویسی ماندگار و بسیار با کیفیت داشته باشید، بنده به شما این مرکب را پیشنهاد می‌کنم با استفاده از این مرکب می‌توانید طرح‌های بسیار زیبایی را خلق کرده و از آن‌ها لذت ببرید، مرکب خوشنویسی وینزور به چندین رنگ تقسیم‌بندی می‌شوند تا هر هنرمند رنگی را که نیازش است تهیه کند اگر دوست دارید تمامیه این رنگ‌بندی‌ها را بینید بهتر است وارد صفحه‌ی فروشگاه قلمتراش شده و محصول مورد نظر را با رنگ‌بندی‌های متفاوت ببینید برای این کار می‌توانید از لینک قرار گرفته استفاده نمایید.

۷ – مرکب سیمین خط

مرکب سیمین خط نمونه دیگر از انواع مرکب خوشنویسی می‌باشد که از آن می‌توان در کار‌هایی همچون خوشنویسی، نگارگری، تذهیب و آبرنگ استفاده کرد، سیمین خط یکی از بهترین برند‌هایی می‌باشد که در تولید مرکب خوشنویسی سابقه‌ی چندین و چند ساله دارد و بسیاری از افرادی که در زمینه‌ی خوشنویسی فعالیت می‌کنند قطعاً این برند را می‌شناسند و از آن بار‌ها خرید کرده‌اند تنوع رنگ و همچنین قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای که این محصول دارد باعث شده تا در نزد هنرمندان از ارزش بالایی برخوردار باشد و بسیار نیز مورد استفاده قرار بگیرد اگر قصد تهیه و خرید این محصول را داشتید می‌توانید این مرکب را در چندین نمونه رنگ‌بندی متفاوت مشاهده کرده و سپس خریداری نمایید برای مشاهده و بررسی این محصول می‌توانید از لینکی که در این قسمت قرار داده شده استفاده نمایید.

8 – مرکب خوشنویسی ساج

اخرین مرکبی که در این مقاله قصد بررسی آن را خواهیم داشت مرکب خوشنویسی ساج می‌باشد که یکی از بهترین مرکب‌هایی است که امروزه نزد هنرمندان از ارزش بالایی برخوردار می‌باشد این مرکب نیز همچون بقیه‌ی مرکب‌ها در چندین نمونه رنگ‌بندی تولید و عرضه می‌گردد که رنگ زعفرانی یکی از بهترین رنگ‌بندی‌هایی می‌باشد که امروزه بسیار از هنرمندان خوشنویس از آن استفاده می‌کنند این مرکب به دلیل داشتن کشش بسیار بالا می‌تواند برای کتابت و چلیپا بسیار مناسب باشد و همچنین دیگر مزیت این مرکب این می‌باشد که امکان ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر نیز هم ممکن است. برای شما در پایین این صفحه لینکی قرار داده‌ایم که می‌توانید با وارد به آن لینک تمامی این محصولات را مشاهده کنید و در صورت لزوم هر محصول را که دوست داشتید بر اساس کیفیت و قیمت بررسی کرده و سپس خریداری نمایید.

خرید اینترنتی مرکب خوشنویسی

امروزه خرید اینترنتی به یک روش رایج خرید تبدیل شده است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند خرید‌هایی که دارند را به صورت اینترنتی انجام دهند، این روز‌ها مردم علاقه‌ی زیادی به خرید‌های اینترنتی دارند زیرا می‌توانند به راحتی یک محصول را خریداری کنند خرید اینترنتی می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد برای مثال می‌تواند در زمان، بسیار به صرفه باشد یا حتی می‌توانید با خواندن نظرات از کیفیت محصول مورد نظرتان با خبر شوید اگر قصد خرید مرکب را دارید بنده برای شما عزیزان خرید آنلاین را پیشنهاد می‌کنم زیرا به این صورت می‌توانید در کمترین زمان ممکن بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

اما خرید از کجا؟ شما می‌توانید محصول مورد نظرتان را از سایت قلمتراش تهیه و سپس خریداری نمایید به این صورت می‌توانید یک محصول با کیفیت و درجه یک و همچنین بسیار مقرون به صرفه را برای خود خریداری کنید اما چرا قلمتراش؟ چرا باید قلمتراش را برای خرید انتخاب نمایم؟ شما اگر قصد خرید کردید ابتدا محصول مورد نظرتان را در اینترنت سرچ کنید و سایت‌های بسیار زیادی برای شما نمایش داده می‌شود که فروشنده‌ی این محصول هستند اما هر سایتی که در رتبه‌های بالا‌تر قرار داشت قابل خرید نیست قلمتراش با ارائه‌ی بهترین محصولات با بهترین قیمت‌ها نسبتاً به رقبایی که دارد توانسته بهترین هنرمندان ایران را جذب کند تا هر محصولی که دارند را از این سایت خریداری کنند البته در ادامه مزیت خرید از قلمتراش را نیز برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

مزیت خرید مرکب خوشنویسی از قلمتراش

فروشگاه قلمتراش یکی از بهترین فروشگاه‌هایی می‌باشد که در زمینه‌ی فروش لوازم التحریر، ابزار و لوازم تخصصی خوشنویسی و طراحی و نقاشی فعالیت چندین و چند سال دارد که این فعالیت را از سال ۱۳۸۹ شروع کرده و طی این چندین سال به تخصصی‌ترین مرجع برای خوشنویسان و هنرمندان تبدیل شده است فروشگاه قلمتراش بهترین مکان برای خرید اینترنتی کالا‌های هنری مورد نیاز شما در ایران است. “اصل بودن کالا، “گارانتی بازگشت”، ” ارسال سریع” و “مشاوره تخصصی” از ویژگی‌های مهم و اساسی در قلمتراش از نخستین روز تأسیس بوده و تمام سعی خود را کرده تا به آن پایبند باشد. قلمتراش سعی بر آن دارد که روزانه بر تعداد محصولات و تنوع آن بیفزاید تا بتواند نیاز همه‌ی افراد با هر نوع سلیقه را در خرید محصولات هنری مرتفع کند. اگر قصد خرید چنین محصولاتی دارید ابتدا بهتر است قیمت سایت قلمتراش را به نسبتاً به بقیه‌ی سایت‌ها بررسی کرده و در صورت لزوم خریداری نمایید به این صورت و با استفاده از این سایت می‌توانید یک محصول با کیفیت و درجه یک را برای خود خریداری کنید

در نتیجه

مرکب یکی از بهترین ابزار خوشنویسی می‌باشد که بدون این ابزار هیچ هنری صورت نخواهد گرفت، امروزه هنرمندان زیادی هستند که تازه این هنر را شروع کرده‌اند و دوست دارند برای خود یک محصول با کیفیت و همچنین بسیار مقرون به صرفه را خریداری کنند زیرا در ابتدای کار هستند و دوست دارند با هزینه‌ی بسیار کم این کار را شروع کنند به همین دلیل به دنبال بهترین برند هستند که در این مقاله ما سعی کردیم انواع مرکب خوشنویسی را برای شما عزیزان بیان کنیم، مرکب بیش از ۶ نمونه هستند ولی ما سعی کردیم بهترین‌ها را برای شما عزیزان در این مقاله قرار بدهیم.

اگر قصد دارید چنین محصولی را تهیه کنید می‌توانید از این ۶ نمونه که دراین مقاله قرار گرفته خریداری نمایید این ۶ نمونه از بهترین کیفیت برخوردار هستند که می‌توانید به راحتی اقدام به خرید نمایید. اکنون این مقاله با پایان رسیده‌امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید اگر در زمینه انواع مرکب خوشنویسی سؤال یا نظری داشتید می‌توانید از طریق نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *