آموزش نقاشی با مداد رنگی, معرفی محصولات, وبلاگ

مقایسه انواع مداد رنگی از نظر کیفیت و قیمت

انواع مداد رنگی

هنر نقاشی و طراحی یکی از بهترین رشته‌هایی می‌باشد که امروزه افراد زیادی به سمت چنین رشته‌ای روی آورده و سعی می‌کنند همیشه از آن استفاده کنند، این رشته از زمان‌های قدیم وجود داشته و به مرور زمان پرطرفدار شده است که اکنون به یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین رشته هنری تبدیل شده است که هر دانش‌آموز از ابتدای کار خود می‌تواند چنین رشته‌ای را برای پیشرفت خود انتخاب کند، ابزار‌های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن هنر و نقاشی صورت می‌گیرد که یکی از آن‌ها می‌تواند مداد رنگی باشد که قطعاً در مورد مزیت و کاربرد‌هایی که این مداد‌ها دارند اطلاعاتی دارید و نیاز به توصیف نیست اما ما به رسم عادت به صورت ۰ تا ۱۰۰ شما را با مداد و انواع مداد رنگی آشنا خواهیم کرد برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

مداد رنگی چوب هایی از موم رنگی، زغال چوب، گچ یا مواد دیگری هستند که برای طراحی و رنگ آمیزی استفاده می شوند. اگر از گچ روغنی درست شده باشند به آنها پاستل روغنی می گویند. (آنهایی که از گچ روغنی ساخته شده اند “پاستیل روغنی” نامیده می شوند). آنهایی که از رنگدانه مخلوط شده با یک چسب خشک ساخته می شوند فقط “پاستیل” هستند در حالی که آنهایی که از رنگدانه مخلوط با موم ساخته شده اند مداد گریس یا نشانگر چینی نامیده می شوند. مداد شمعی به راحتی با آن کشیده می شود و نسبت به خودکارها و نشانگرها بسیار نامرتب تر است. آنها همچنین نسبتاً نرم و بی‌روح هستند و به این دلیل که برای بچه‌های کوچکی که نمی‌توانند با آن‌ها به خودشان آسیب برسانند یا زیاد به هم بریزند، عالی هستند. در عین حال، هنرجویان و هنرمندان حرفه ای نیز از مداد رنگی استفاده می کنند، زیرا رنگ های متنوعی دارند، بافت های جالبی تولید می کنند و استفاده آسانی دارند.

چرا مداد رنگی محبوبیت زیادی دارد؟

شاید نزد خود بگویید چرا اینقدر این مداد رنگ‌ها محبوب بوده و افراد زیادی هستند که از مداد رنگی استفاده می‌کنند، مداد‌های رنگی می‌توانند سبک‌های جدید و جذابی را ایجاد کنند، مداد رنگی نیز مانند آبرنگ به خاطر کیفیت شفافی که دارد بسیار مشهور بوده و هنرمندان زیادی هستند که به این دلیل سعی می‌کنند از مداد رنگی برای طراحی‌هایی که دارند استفاده کنند، مداد رنگی می‌تواند به آثار هنری شما درخشندگی قابل توجهی بخصوص روی کاغذ‌های بافت دار بدهد. اگر خیلی سخت فشار ندهید، شکاف‌ها یا دره‌های ریز در دانه‌های کاغذ از رنگدانه‌ها دست نخورده باقی می‌مانند و اجازه می‌دهند از طریق آن بدرخشند.

مداد رنگی مانند رنگ یا رنگ روغن نیست یعنی به راحتی آن را می‌توان در مکان‌های دور نیز با خود حمل کرد و از آن استفاده کرد و به گونه‌ای طراحی شده است که نباید نگران خشک شدن آن باشیم و اصلاً خراب شدن نمی‌تواند داشته باشد و همچنین مداد‌های رنگی را می‌توان با هم ترکیب کرد تا درجه‌بندی رنگی صاف ایجاد کند. این کار را می‌توان به راحتی با لایه‌بندی یا براق کردن یا با کمک حلال‌ها، مداد‌های مخلوط کن/مارکر‌ها و حتی روغن بچه انجام داد. شما می‌توانید ترکیب‌هایی را به قدری صاف ایجاد کنید که نتیجه نهایی مانند یک نقاشی رنگ روغن به نظر برسد! به خاطر چنین ویژگی‌هایی که این مداد‌ها دارند باعث شده اینقدر محبوب شود اما به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که مزیت‌هایی که مداد رنگی دارد این چند مورد نیست بلکه بیش از این موارد می‌تواند مزیت و کاربرد داشته باشد.

انواع مداد رنگی

انواع مداد رنگی

انواع مداد رنگی

مداد رنگی‌ها بر اساس کیفیت‌هایی که دارند بر ۳ دسته‌ی پایه مومی، روغنی و محلول در آب تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به صورت ۰ تا ۱۰۰ شما به صورت جداگانه بار هر کدام آشنا کنیم پس اگر در این زمینه مشکلی دارید بهتر است ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

۱ – مداد رنگی بر پایه موم

یکی از بهترین نمونه‌های مداد رنگی مداد رنگی بر پایه موم می‌باشد که این نمونه مداد رنگی بیشترین طرفدار را داشته و بسیار نیز در طراحی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مداد‌های مبتنی بر موم در طیف گسترده‌ای از سازگاری در دسترس هستند: از مداد‌های سخت ساخته شده برای دانش‌آموزان گرفته تا انواع نرم طراحی‌شده برای حرفه‌ای‌ها. از آنجایی که مداد‌های مبتنی بر موم بسیار رایج هستند، احتمالاً مجموعه خاصی وجود دارد که با ترکیب مورد نیاز شما از قیمت، کیفیت و قوام مطابقت داشته باشد.

تنها نقطه ضعف مداد‌های رنگی مبتنی بر موم، شکوفایی موم است، که یک فرآیند اکسیداسیون طبیعی می‌باشد که می‌تواند باعث بالا آمدن موم به سطح اثر هنری شما شود و مه کم رنگی به جای بگذارد. ممکن است ساعت‌ها یا حتی روز‌ها طول بکشد تا ظاهر شود، اما معمولاً این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از رنگ‌های تیره و سنگین زیادی استفاده شده باشد.

2 – مداد رنگی بر پایه روغن.

دومین نوع مداد رنگی که در این مقاله با موضوع مهم انواع مداد رنگی قصد داریم به آن بپردازیم مداد رنگی بر پایه‌ی روغن می‌باشد که از این نمونه مداد رنگی‌ها برای چسباندن رنگدانه و پخش آن بر روی سطح استفاده می‌شود اکثر مداد‌های روغنی نرم متوسط ​​هستند: کمی سفت‌تر از بسیاری از مداد‌های مبتنی بر موم، اما هنوز نرم‌تر از مداد‌های دانش‌آموزی هستند. اگرچه هنوز کاملاً صاف هستند مداد‌های روغنی دارای معایبی هستند. آن‌ها بیشتر مستعد لکه شدن هستند و پاک کردن آن‌ها سخت‌تر است. آن‌ها همچنین تمایل دارن

3 – مدادهای محلول در آب

سومین نوع از انواع مداد رنگی، مداد رنگی محلول در آب می‌باشد همانطور که از نامش بر می‌آید، این مداد آب محلول به جای رنگ آبرنگ تولید جوهر می‌کند رنگ تولید شده بسیار قوی و شفاف می‌باشد نقاشی‌های آبرنگی بسیار زیبا و پر‌طرفدار هستند، اما اگر شما هم مشتاق کشیدن نقاشی‌های آبرنگی زیبا هستید اما مهارت قابل توجه‌ای در استفاده از آبرنگ ندارید، ما به شما استفاده از مداد‌های آبرنگی را پیشنهاد می‌دهیم. این مداد‌ها به لحاظ ظاهری و کاربرد هیچ تفاوتی با مداد‌های معمولی ندارند و کار با آن‌ها بسیار ساده خواهد بود. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که این نمونه مداد‌های حلال در آب انواع مختلفی دارند که بر اساس نیازی که دارید می‌توانید هر محصول را به صورت جداگانه تهیه کنید

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید مداد رنگی:

۱ – اگر برای اولین بار است که قصد نقاشی با مداد رنگی را دارید بهتر است از مداد‌های ارزان قیمت استفاده کنید و در همان ابتدای کارتان به سراغ مداد رنگی با قیمت بالایی نروید شما با استفاده از مداد‌های ارزان می‌توانید نیاز خود را برطرف کرده و به مداد‌های مارک دار که از قیمت بالایی برخوردار هستند نیز هیچ نیازی نخواهید داشت در بازار انواع مختلف مداد رنگی از ۶ رنگ، ۱۲ رنگ، ۲۴ رنگ گرفته تا ۱۲۰ رنگ و ۲۰۰ رنگ موجود است. که به راحتی می‌توانید هر نمونه مداد رنگی در تعداد رنگ مختلف را خریداری کنید به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که می‌توانید مداد رنگی‌ها را به صورت تکی هم خریداری نمایید.

۲ – مدادی که خریداری می‌کنید باید از حجم بالایی برخوردار نباشد و به راحتی قابل حمل باشد به این نکته توجه کافی داشته باشید زیرامیتواند بسیار مهم باشد!!!!

۳ – اگر قصد خرید داشتید حتماً جعبه محصول را باز کرده تا از سالم بودن رنگ‌ها مطمئن شوید اگر قصد خرید آنلاین هم داشتید به عکس‌هایی که به عنوان عکس محصول قرار داده‌اند توجه کافی داشته باشید.

۴ – جنس مداد می‌تواند بسیار مهم باشد باید قبل از خرید به آن توجه کافی داشته باشید، جنس مداد نباید از فلز‌هایی مثل کادمیوم، کروم تشکیل شده باشد چون کودک هم با آن سرکار داشته دارد ممکن است برای او خطر داشته باشد.

۵ – دقت کردن به کیفیت ساخت را در اولویت قرار دهید. چون فرزندان شما قرار است در طول روز با آن‌ها سرگرم شوند.

۶ – برخی از مداد رنگی‌ها بدون قطع درختان ساخته شده‌اند. و دور آن‌ها را کاغذ‌های باطله احاطه کرده است. اگر جزء افراد طرفدار محیط زیست هستید، می‌توانید این نمونه‌ها مدا رنگی را برای خود خریداری کنید.

بهترین مداد رنگی‌های موجود در بازار

در بند‌های گذشته سعی کردیم اطلاعات دقیقی در مورد این که مداد رنگی چیست و استفاده‌ی از آن می‌تواند چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم اکون قصد داریم به بهترین برند‌های ممکن بپردازیم باید بدانیم کدام برند‌ها بهترین‌اند و طرفدار خوبی نیز دارند تا اگر قصد خرید داشتیم بدانیم از کدام برند خریداری کنیم پس برای کسب این اطلاعات بهتر است در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

انواع مداد رنگی

انواع مداد رنگی

1 – مداد رنگی فابر کاستل

یکی از بهترین مداد رنگی‌ها که طرفدار فوق‌العاده زیادی نیز دارند مداد رنگی فابر کاستل می‌باشد که اگر در زمینه‌ی هنر و نقاشی فعالیت داشته باشید با این برند آشنا هستید مداد رنگی فابر کاستل، ابزاری بی‌نظیر در دنیای هنر و نقاشی می‌باشد. این نوع مداد بسیار نرم و همچنین خوش دست بوده که بر پای موم می‌باشد و با حلال‌های گوناگون ترکیب شده تا یک رنگ روغنی ایجاد شود برخی دیگر از مداد رنگی‌های تولید شده در این شرکت، برپایه‌ی روغن هستند که از نظر قیمتی، گران‌تر بوده و برای نقاشی‌ها و رنگ‌آمیزی‌های تخصصی‌تر کاربرد دارند. مداد رنگی‌هایی که توسط این شرکت تولید و عرضه می‌گردد می‌تواند بسیار ویژگی‌های خاصی داشته باشد برای مثال دربرابر رطوبت و آب بسیار مقاوم بوده و همچنین بدنه‌ی سفت و سختی که دارد باعث می‌شود در جابه جایی آسیبی نبیند و نشکند.

نکته: سعی کردیم به طور خلاصه شما را با این برند آشنا کنیم اگر قصد دارید در مورد این نمونه مداد رنگی اطلاعات بیشتری کسب کنید و در صورت لزوم خریداری نمایید بهتر است وارد صفحه‌ی محصولات مداد رنگی فابر کاستل سایت ما شوید و اطلاعات بیشتری در مورد این برند کسب کنید که می‌توانید از لینک قرار داده شده در همین صفحه استفاده نمایید.

انواع مداد رنگی

انواع مداد رنگی

 

2 – مداد رنگی پریسما کالر

برند پریسماکالر در سال ۱۹۳۸ و توسط شرکت Berol تأسیس شد. پریسماکالر از سال ۱۹۹۵ و با ادغام در شرکت Newell، توسط این شرکت تولید و در جهان توزیع می‌شود. محصولات پریسماکالر شامل مداد رنگی، مداد گرافیتی، مداد شمعی و برخی محصولات جانبی مانند پاک کن می‌شود. یکی از بهترین محصولات این برند مداد رنگی می‌باشد که در نمونه‌های مختلفی تولید و برای هنرمندان عرضه می‌گردد تا آنان نیز بر اساس نیاز‌هایی که دارند بتوانند از آن استفاده کنند موم به کار رفته در این مداد رنگی‌ها باعث نرم شدن این مداد‌ها شده است ولی موم نیز می‌تواند معایبی داشته باشد برای مثال موم باعث می‌شود نوک مداد هنگام استفاده یا تیز کردن، به راحتی بشکند. که برخی از هنرمندان برای حل کردن این مشکل، مداد‌ها را در مایکروویو قرار می‌دهند.

نکته: مداد رنگی پریسما کالر در رنگ‌های مختلفی تولید و برای همه‌ی هنرمندان عرضه می‌گردد تا همه بتوانند به خوبی و بر اساس نیاز‌هایی که می‌توانند داشته باشند از آن استفاده کنند، اگر قصد دارید چنین محصولی را برای خود خریداری کنید بنده پیشنهاد می‌کنم ابتدا قبل از خرید اطلاعاتی در مورد این محصول کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید که برای کسب این اطلاعات بهتر است وارد لینک قرار داده شده شوید.

 

انواع مداد رنگی

3 – مداد رنگی درونت

سومین مدادرنگی که در این مقاله با موضوع مهم انواع مداد رنگی قصد برسی آن را خواهیم داشت مداد رنگی درونت می‌باشد که این نوع مداد نیز همچون ۲ مداد قبلی یکی از بهترین مداد رنگی‌هایی می‌باشد که همه قادر‌اند در کار‌های طراحی و نقاشی که دارند از آن استفاده کنند چه کسی که تازه طراحی را شروع کرده و چه کسی که چندین سال است در زمینه‌ی هنر و نقاشی فعالیت دارد می‌توانند از این مداد‌های رنگی استفاده کنند، این محصول ساخت چین تحت لیسانس درونت انگلستان می‌باشد. درونت یکی از بهترین برند انگلستان می‌باشد که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی لوازمی همچنون مداد طراحی سابقه‌ی چندین و چند ساله‌ای دارد که این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۸۳۲ آغاز کرده و اکنون نیز به یکی از بزرگ‌ترین برند‌ها در این زمینه تبدیل شده است.

کیفیت، حرفه‌ای بودن و همچنین نوآوری یکی از شعار‌های این شرکت شناخته شده می‌باشد که تحقق این شعار را با نظارت بر کنترل کیفیت محصولات برای گروه‌های هنری مختلف انجام می‌دهد، بنابراین طیف وسیعی از مدادرنگی‌های درونت به کیفیت و حرفه‌ای بودن معروف هستند. به گفته این شرکت هدف آن تولید و عرضه‌ی بهترین محصولات و قرار دادن آن در اختیار هنرمندان برای بهبود کار می‌باشد همانطور که گفته شد این مداد رنگی برای همه قابل استفاده است و فقط برای رنگ‌آمیزی نیست و کسانی که می‌خواهند شیوه‌ی جدیدی از نقاشی را تجربه کنند می‌توانند از این محصول استفاده کنند به این صورت می‌توانند مهارت خود را زیاد‌تر کرده و حرفه‌های جدید‌تری را بیاموزند که این محصول دارای چندین نمونه رنگ‌بندی است که اگر قصد خرید دارید بهتر است از تمامی این رنگ‌ها دیدن کنید که برای این کار می‌توانید از لینک قرار داده شده استفاده نمایید.

انواع مداد رنگی

4 – مداد رنگی استدلر

استدلر نیز یکی دیگر از بهترین شرکت‌هایی می‌باشد که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی لوازم التحریر سابقه‌ی چندین و چند ساله‌ای دارد، روان‌نویس‌های نوک نمد که این شرکت تولید کرده شناخته شده‌ی عام است و هنرمند و افراد عادی بسیاری هستند که از این روان‌نویس‌ها استفاده می‌کنند و بسیار نیز پر طرفدار است این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۶۶۲ شروع کرده و فعالیت چندین صد ساله‌ای دارد که در این چند سال توانسته بسیاری از هنرمندان معروف جهانی را به سمت خود بکشاند و البته مرکز اصلی این شرکت شهر نورنبرگ آلمان است اما به کل جهان محصول ارائه می‌دهد و فروش بسیار بالایی نیز از محصولات خود دارد و اکنون برای شرکت‌های معروف دیگر به یک رقیب بزرگ تبدیل شده است.

نمونه‌ای دیگر از محصولات این شرکت که بسیار نیز با کیفیت بوده و مورد استقبال بی‌شماری از افراد قرار گرفته است مداد رنگی می‌باشد، همانطور که می‌دانید مداد رنگی یکی از بهترین ابزار نقاشی و طراحی هست که باید حتماً وجود داشته باشد و بدون چنین ابزاری هیچ هنری وجود نخواهد داشت مداد رنگی‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند از بهترین کیفیت برخوردار هستند و البته فقط کیفیت نیست بلکه از بهترین قیمت نیز برخوردار هستند اگر قصد خرید دارید بهتر است قبل از خرید در مورد این برند و این مداد رنگی‌ها اطلاعاتی کسب کنید که برای کسب این اطلاعات پیشنهاد می‌کنم از صفحه قرار داده شده استفاده نمایید.

انواع مداد رنگی

5 – مداد رنگی کنته پاریس

کنته پاریس یک برند فرانسوی می‌باشد که قدمت ۲۰۰ ساله‌ای دارد به خاطر محصولات با کیفیتی که ارائه می‌دهد در این سال‌ها بسیار مورد محبوب واقع بوده و هنرمند و افراد زیادی هستند که از این شرکت محصولات هنری خریداری می‌کنند محصولات متنوع و با کیفیت کنته پاریس، تکنیک‌ها و افکت‌های مورد نیاز هنرمندان حرفه‌ای تا دانشجویان هنر را برای نقاشی، طراحی و کار با پاستل، برآورده می‌کنند. هر نمونه محصول از جمله مداد رنگی‌هایی که این شرکت تولید می‌کند بسیار مقرون به صرفه بوده اما چون یک برند خارجی می‌باشد ممکن است برای ما ایرانی‌ها قیمت بالایی داشته باشد اگر قصد تهیه‌ی این محصول را دارید می‌توانید از لینک قرار داده شده استفاده نمایید اکثر محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند در سایت قلمتراش موجود است و می‌توانید به راحتی و مانند آب خوردن محصولات این شرکت را از این سایت به صورت اینترنتی و آنلاین تهیه و خریداری نمایید.

انواع مداد رنگی

۶ – مداد رنگی پیکاسو

مداد رنگی پیکاسو یک مداد رنگی معمولی می‌باشد که توانسته به خاطر کیفیتی که دارد مورد محبوب بسیاری قرار بگیرد، از این مداد رنگی بیشتر برای رنگ‌آمیزی‌های کودکانه استفاده می‌شود و مادرانی که کودک‌های کوچکی که دارند سعی می‌کنند از این برند استفاده کنند زیرا هم قیمت بسیار مناسبی دارد و هم از کیفیت خوبی برخوردار است این مداد رنگی‌ها امروزه به یکی از پر فروش‌ترین مداد رنگی نیز تبدیل شده است و رنگ‌بندی این محصول از تعداد رنگ ۶ رنگ وجود دارد تا ۱۲۰ رنگ!! تا هر شخص بتواند بر اساس نیازی که دارد از این محصول استفاده کند هنر‌آموزان، و کسانی که کار هنری را تازه شروع کرده‌اند در تعداد پایین از این رنگ‌بندی استفاده می‌کنند ولی افرادی که چند سال است که در زمینه‌ی هنر مشغول به فعالیت هستند سعی می‌کنند از تعداد بالای این محصول مثل ۱۲۰ رنگ استفاده کنند، برای تهیه و خرید این محصول می‌توانید هر چه تعداد رنگ که نیاز دارید را از فروشگاه قلمتراش تهیه و برای خود خریداری کنید برای خرید نیز می‌توانید از لینک قرار داده شده استفاده نمایید.

در نتیجه

امروزه هنر به یکی از بهترین رشته‌هایی تبدیل شده است که طرفدار بسیار زیادی دارد و افراد زیادی هستند که دوست دارند برای خود یک نقاش یا طراح بشوند و بتوانند نقاشی‌هایی را ترسیم کنند که یک روزی به معروف‌ترین نقاشی تبدیل شود برای نقاشی و طراحی به ابزار‌های مختلفی نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم بهترین طرح را ترسیم کنیم که یکی از این ابزار می‌تواند مداد رنگی باشد، که باید برای نقاشی و طراحی‌هایی که شخص ترسیم می‌کند حتماً باید وجود داشته باشد البته فقط برای هنرمندان این محصول مناسب نیست بلکه دانش‌آموزان افراد مبتدی و افراد سن پایین (کودکان) نیز برای نقاشی از مداد رنگی استفاده می‌کنند ولی افرادی که برای کودک قصد خرید داشته باشد برند و کیفیت زیاد برایش مهم نخواهد بود و سعی خواهند کرد به جلوه‌ی مداد رنگی بیشتر توجه داشه باشند، ولی اگر یک هنرمند قصد طراحی داشته باشد به برند و کیفیت توجه زیادی خواهد کرد و برایش بسیار مهم است که این مداد از چه کیفیتی ساخته شده و بیشتر برای چه کار‌هایی می‌تواند مناسب باشد.

در این مقاله سعی کردیم ۶ برند که بسیار نیز برند‌های مهم و پر طرفدار هستند را برای شما عزیزان بیان کنیم تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظرتان را تهیه و خریداری نمایید و از کیفیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد تمام لذت را ببرید، اکنون این مقاله به پایان رسیده‌امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید اگر در زمینه انواع مداد رنگی سؤالی داشتید می‌توانید از طریق نظرات همین صفحه ما با در میان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *