مقالات آموزشی, وبلاگ

رنگ روغن وینزور از سیر تا پیاز!

رنگ روغن وینزور از سیر تا پیاز!

رنگ روغن وینزور از هیجان‌انگیزترین کالاهای مصرفی در دنیای هنر است که از اعتبار و ارزش بسیار بالایی برخوردار است. غیرممکن است در بازار مواد اولیه خلق نقاشی گردش کنید و با نام برند وینزور و نیوتون روبه‌رو نشده باشید. رنگ‌دانه بسیار غنی و درخشان، ترکیب فوق‌العاده و کیفیت و ظرافت بالا دربسته بندی از مهم‌ترین مشخصه‌های این محصول است.

شرکت مذکور تولیدکننده طیف بسیار متنوعی از محصولات و مواد اولیه خلق آثار هنری است اما در این مقاله قصد معرفی و بررسی رنگ روغن‌های ساخت این شرکت را داریم. شما می‌توانید از این رنگ روغن بسیار ارزشمند بخصوص در خلق نقاشی‌های واقع‌گرا یا کارهای بسیار ظریف بهره ببرید.

شرکت وینزور اند نیوتون یک برند بسیار مشهور و با قدمت بالا در کنار کیفیت فوق العاده انگلیسی میباشد که با گسترش روز افزون محصولات خود در کشورهای مختلف اقدام به تولید محصولات خود میکند.

این محصول در خصوص رنگ روغن دارای محصولات متنوعی است که به صورت فهرست وار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Artists’ Oil Colour

حرفه ای ترین نمونه رنگ و روغن وینزور میباشد که با ترکیب بندی منحصر به فرد، رنگ دانه های فوق العاده ارزشمند و کیفت بسیار بالا تولید میشود.

این نمونه تولیدات دارای 133 تنوع رنگی است و 81 گونه رنگی منحصر به فرد را دارد.

Winton Oil Colour

متداول ترین نمونه تولید یوینزور است که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه بوده و دارای رنگ دانه های سنتی و غنی شده میباشد.

این نمونه دارای پوشش دهی بسیار بالا با ضخامت عالی است.

تنوع رنگی در این مدل 55 عدد میباشد

Artisan Water Mixable Oil Colour

یک محصول فوق العاده هوشمندانه و متفاوت که مانند رنگ روغن معمولی عمل کرده ولی قابلیت حلالیت و پاک شوندگی با آب را دارد.

تنوع رنگی این مدل 55 عدد میباشد.

قابلیت پاک شوندگی با آب را دارد.

Griffin Alkyd Fast Drying Oil Colour

یک محصول با قابلیت خشک شدن فوق العاده سریع .

این محصول در 24 ساعت خشک شده و در 48 ساعت کاملا خشک میباشد.

از رنگ روغن سری وینتون کمی رقیق تر است.

 

رنگ روغن وینزور وینتون

مزیت‌های استفاده از رنگ‌های وینزور را بشناسید

تنوع محصولات رنگ روغنی

این شرکت به‌تناسب سلیقه و نیاز افراد، اقدام به تولید انواع مختلفی از رنگ روغن کرده است که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به رنگ روغن وینتون اشاره کرد که می‌توانند در بسته‌بندی‌هایی از 37 تا 200 میلی‌لیتر نیز به فروش برسند. شما با هر سلیقه و سبکی می‌توانید رنگ‌دانه‌های خاص و شگفت‌انگیزی را از میان چارت رنگی رنگ روغن‌های وینزور پیدا کنید.

از محبوب‌ترین رنگ‌دانه‌های این برند در دسته رنگ روغن‌های وینتون می‌توان به مشکی و سفید، آبی روشن، سبز چمنی و بنفش و سرمه‌ای اشاره کرد. تنوع رنگی رنگ روغن وینزور سبب شده است تا بسیاری از افراد بتوانند ماجراجویی‌های هنری خود را بدون دغدغه در مورد ایجاد ترکیبات پیچیده رنگی دنبال کنند و به‌راحتی رنگ‌دانه‌های خالص و یکدست از درخشان‌ترین و نایاب‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت را در دسترس داشته باشند.

شما می‌توانید از این محصول جهت پوشش‌دهی انواع اشیاء از قبیل پارچه و چرم و آهن تا سرامیک و چوب نیز استفاده کنید و اصولاً محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی تجربه افراد در مورداستفاده از این رنگ روغن باکیفیت خواهیم پرداخت.

تنوع رنگی رنگ روغن وینزور

تجربه هنرمندان در مورداستفاده از محصولات وینزور

تجربه افراد در مورداستفاده از رنگ روغن وینزور را در مطلب رنگ روغن وینزور از سیر تا پیاز! بخوانید

اصولاً این کالا در بازار فروش رنگ روغن بی‌رقیب محسوب می‌شود و بهترین تصویر از یک رنگ روغن حرفه‌ای را در ذهن علاقه‌مندان ایجاد کرده است. صرفاً شما با یک رنج قیمتی بسیار متفاوت روبه‌رو هستید که به‌تناسب، شما شاهد رنگ‌هایی بسیار شفاف و با قابلیت ترکیب بسیار ویژه خواهید بود. این رنگ‌بندی می‌تواند به‌راحتی در سطحی‌ترین لایه‌های نقاشی مورداستفاده قرار بگیرد و جلوه خود را در طولانی‌مدت نیز حفظ کند.

نمونه رنگ روغن وینزور

ترکیب رنگ بسیار منحصربه‌فرد رنگ روغن‌های وینزور

چرا باید رنگ روغن‌های وینزور را امتحان کنید؟

ابزارهای نقاشی برای مصرف کردن تولیدشده‌اند. گرچه شما می‌توانید آن‌ها را برای یک کلکسیون هنری شکیل نیز تهیه کنید اما در اینجا سعی داریم در مورد ویژگی‌های مصرفی این کالا صحبت کنیم. تجربه شما از نقاشی کشیدن بسیار مهم‌تر از ارزش تجاری آن است؛ حتی اگر محیط اطراف شما سعی داشته باشد تا به گونه دیگری به شما تلقین کند.

چنانچه شما از رنگ‌ها برای نقاشی استفاده نکنید، آن‌ها عملاً هیچ کاربرد خاص دیگری ندارند و به طور مثال برای ساخت یک خانه جدید یا درمان افراد به کار برده نمی‌شوند. آن‌ها به طور خاص برای نقاشی و لذت بردن از خلق آثار بصری تولیدشده‌اند. پس در مورد تهیه بهترین رنگ‌دانه‌ها دست‌ودل‌باز باشید و خود را محدود به قیدوبندهای فکری نکنید.

به شروع فکر کنید

شما می‌توانید برای شروع دو تیوپ متفاوت از رنگ‌های مایل به سفید و سیاه رنگ روغن وینزور یا به طور مثال رنگ سفید و یک طیف درخشان از سرخ یا آبی تیره را تهیه کنید. چیزی که در ابتدا متوجه آن خواهید شد، درخشش و ترکیب فوق‌العاده این رنگ‌هاست که به شما امکان ایجاد طیف‌های رنگی بسیار متنوعی را نیز خواهد داد.

 این موضوع به دلیل ارزشمند بودن و بهینه‌سازی‌هایی است که در تولید رنگ‌دانه‌ها صورت گرفته و امکان ترکیب یکدست و خمیری این رنگ‌ها را فراهم می‌کند. شما می‌توانید این رنگ‌ها را به کمک کاردک و صرفاً روی بوم ترکیب کرده و امواجی خاص از ترکیب‌های رنگی بداهه را خلق کنید.

همچنین این رنگ‌دانه‌ها از انعطاف‌پذیری بالایی جهت ترکیب‌شدن بارنگ‌دانه‌هایی از برندهای دیگر رنگ روغن برخوردارند و این شیوه کاملاً رایج است. بخصوص باتوجه‌به رنگ‌دانه‌های بسیار قوی این محصول، می‌توانید از برندهای ارزان‌تر یا حتی اکریلیک برای ایجاد آستر و لایه‌های زیرین کار استفاده کنید و سپس به کمک رنگ روغن وینزور به تکمیل اثر خود بپردازید.

به‌این‌ترتیب اثر شما کاملاً جلوه‌های درخشان رنگ روغن وینزور را خواهد داشت. بااین‌حال چنانچه علاقه دارید کیفیت و دوام رنگ‌های وینزور را به طور کامل در نقاشی خود اعمال کنید می‌توانید تمام مراحل را به کمک محصولات همین برند تکمیل کنید.

رنگر-وغن-وینزور-ساخت-انگلستان

انواع کد رنگ در تولیدات وینزور و نیوتون

نحوه انتخاب رنگ دلخواه

همان‌طور که گفته شد، تنوع رنگ محصولات وینزور و نیوتون بسیار بالاست و شما طیف‌های رنگی بسیار خاص و کمیابی را نیز در این میان مشاهده می‌کنید. حتی اگر تاکنون تجربه استفاده از رنگ‌های خاص را نداشته‌اید، می‌توانید به‌عنوان یک تجربه جدید در مورد تهیه رنگ‌های خاص و جدید اقدام کنید.

اضافه‌کردن این رنگ‌های کمیاب رنگ روغن وینزور به پالت می‌تواند چالش جدیدی برای شما ایجاد کرده و جلوه‌های نقاشی شما را به طور خیره‌کننده‌ای متحول کند. ساخت هر طیف رنگی برای شرکت‌های سازنده یک چالش بسیار خاص محسوب می‌شود و شما کمتر شرکتی را می‌توانید مشاهده کنید که در تمام رنگ‌دانه‌های خود، این مقدار از هماهنگی را برآورده کند.

به طور مثال ممکن است در هنگام خرید محصولات شرکت‌های میان‌رده و سطح پایین مشاهده کنید که بافت و غلظت رنگ‌دانه مشکی کاملاً متفاوت با رنگ سرخ است. این موضوع به این معناست که استانداردهای کمتر بهینه‌شده‌ای برای حفظ کیفیت این محصولات به‌کارگرفته‌شده است و شرکت مذکور حساسیت یا دانش تخصصی برای تولید محصولات یکدست را ندارد و مغلوب ویژگی‌های غالب بر رنگ‌دانه می‌شود.

درحالی‌که لازم است رنگ‌دانه‌ها از غلظت و میزان تأثیر کاملاً برابری برخوردار باشند تا نقاش بتواند حساسیت خود را با محصولات یک شرکت هماهنگ کند. اغلب شرکت‌های تولیدکننده رنگ، رنگ‌های تیره‌ای با تأثیر و حجم رنگ‌دانه بالا را دارند؛ درحالی‌که رنگ‌های رنگ آن‌ها به‌سرعت مغلوب می‌شوند و درعین‌حال درخشش کافی ندارند. این موضوع به دلیل دردسترس‌بودن رنگ‌دانه‌های تیره و دردسرهای کمتر فرآوری آن‌هاست.

نتیجه‌گیری

این مقاله تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های رنگ روغن وینزور را موردمطالعه قرار داده است و شما می‌توانید در طی استفاده از این محصولات، تجاربی بسیار غنی و عمیق را کسب کنید. فراموش نکنید که تفاوتی ندارد رنگ انتخابی شما چه قیمتی داشته باشد یا پس از خلق اثر هنری چند نفر به تحسین کار شما بپردازند، لذت و تجربه شما از خلق اثر بیش از همه اهمیت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *