آموزش سیاه قلم, مقالات آموزشی, وبلاگ

آشنایی با انواع پاکن طراحی (آموزش کار با پاکن مدادی +ویدیو) قسمت دوم

پاکن طراحی

در قسمت اول مقاله آشنایی با انواع پاکن طراحی (آموزش کار با پاکن خمیری +ویدیو)  در مورد پاکن خمیری و معمولی صحبت کردم و نحوه استفاده از پاکن خمیری را در یک ویدیو براتون توضیح دادم.

در این قسمت سعی دارم انواع پاکن های طراحی و کاربرد آن ها رابرایتان توضیح بدهم.

تعدادی از پاکن های طراحی عبارتند از:

 

  • پاکن اتوددی
  • پاکن مدادی
  • پاکن برقی

 

پاکن اتودی دقیقا مشابه مداد اتودی است که درون آن پاکن های پلاستیکی قرار گرفته است ضخامت و قطر این پاکن طراحی متفاوت است و بر اساس نیاز خود می توانید از آنها خریداری فرمایید.

نوع پاکن باعث می شود خطوط مداد به خوبی پاک شوند و نیازی به پاکن های بزرگ نباشد.

چه طوری خرده های پاکن را با پاکن اتودی از بین ببریم؟

برای استفاده از پاکن اتودی آن را روی نقاط کوچک بکشید و از آن استفاده کنید. نوک باریک پاکن آن را برای پاک کردن جزییات ریز بی نظیر کرده است.

ولی اگر خرده پاکن روی کاغذ ماند چه کنیم؟

کافیه نوک پاک کن را روی خرده های پاکن مجدد قرار دهید و جاذبه پاکن شبیه یک آهنربا عمل می کند و خرده ها  جمع می کند.

پاک کن اتودی تولیپ کد ۹۰ نمونه ای دیگر از بهترین محصولات ارائه شده از برند تولیپ است که جنس آن ساخت شده از پلاستیک و یا رزیناز مشتقات نفتی می باشد. همانطور که می دانید پاک کن ها در واقع برای از بین بردن ذرات گرافیت از سطح کاغذ استفاده می شوند. این پاک کن به دلیل کاربرد هنری اش، دارای چسبندگی و توان پاک کنندگی بیشتری نسبت به دیگر انواع پاک کن می باشد.

پاک کن اتودی چهارگوش مونو زیرو مدل EH-KUS11 محصولی از کشور ژاپن ، پاک کن اتودی موجود دارای مغزی ۲٫۵ میلی متر ،بسیار با کیفیت و پرکاربرد ،دارای قابلیت جایگزین کردن مغزی پاک کن در صورت اتمام. این محصول به دلیل داشتن شکل و ظرافت خاص مناسب برای استفاده هنرمندان در عرصه نقاشی و طراحی می باشد.

پاک کن اتودی تومبو مدل EH-KE 11 ، دارای طراحی منحصر بفرد و عملکرد آسان، این پاک کن درست شبیه یک مداد نوکی طراحی شده است با این تفاوت که در مخزن آن به جای نوک  ،یک پاک کن باریک با طول زیاد قرار دارد.

پاکن های مدادی: دقیقا شبیه مداد هستند و بعضی از آن ها در انتهای خود فرچه ای برای پاک کردن خرده های پاکن بر روی کاغذ دارند.

به خاطر اینکه پاکن درون مداد قرار گیرید باید سطح رویی پاکن سخت باشد برای همین منظور برای استفاده، پاکن را تراشیده تا قسمت نرم پاکن پدیدار شود و برای جلوگیری از کشیدن پاکن روی سطح کاغذ سر اضافه آن را با قیچی کات کنید.

 

پاکن فرچه دار فابر کاستل مدادی faber castell pencil eraser  یک محصول بسیار ایده ال برای طراحان و نقاشان و نقشه کش ها میباشد همچنین دانشجویان و دانش آموزان نیز میتوانند بای کارهای ظریف و هم خود از این پاکن استفاده کنند، در حقیقت با داشتن محصول ممتاز faber castell میتوانید متمایز و متفاوت نیز باشید!

 

از پاکن های مدادی برای پاک کردن راپید و خودکارهم می توانید استفاده کنید ولی فراموش نکنید دیگر نیازی نیست به سطح نرم پاکن برسید و از سطح معمولی آن استفاده کنید.

پاکن های برقی:شبیه پاکن های اتودی هستند، با این تفاوت که با باطری کار می کنند و بسیار سریع و تمیز قسمت مورد نظر شما را پاک می کنند.

انواع مختلفی از این نوع پاکن طراحی موجود است بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

پاکن برقی تکنیکال ابزاری است که به سادگی و در کمترین زمان با دقت بسیار بالا و ایجاد ظرایف مختلف طرح های شما را به همان شکلی که مایل هستید اصلاح میکند، اگر میخواهید که یک کار سیاه قلم بسیار زیبا با ایجاد سایه روشن های حرفه ای داشته باشید قطعا باید از پاکن برقی استفاده کنید و یکی از بهترین نمونه های این پاکن ها مارک تکنیکال میباشد، همچنین اگر به دنبال ایجاد بافت و یا محو کردن بخشی از نقاشی های مداد رنگی خود هستید این پاک کن میتواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

در سایت قلم تراش دات آی ار مقالات متنوعی از ابزار طراحی و نقاشی قرار داده شده است . سوالاتتون و نظراتتون را با ما به اشتراک بگذارید.

قسمت اول مقاله را جهت آشنایی با کار پاکن خمیری بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *