آموزش نقاشیخط, شناخت ابزار و مواد نقاشیخط, معرفی محصولات, وبلاگ

معرفی جوهر (مرکب) آلمانی اشمینگ

معرفی جوهر (مرکب) آلمانی اشمینگ

سری ایرو کالر پروفشنال اشمینگ که در ایران با نام های متعددی همچون جوهر کالیگرافی اشمینگ یا مرکب خوشنویسی اشمینگ شناخته می شود از جمله برترین رنگ های شیمیایی هنری در جهان می باشد.

جوهر (مرکی) آلمانی اشمینگ در بسیاری از رشته های هنری از جمله خوشنویسی، نقاشی با قلم مو و ایربراش، کالیگرافی، قلم فلزی و … کاربرد دارد، که در توضیحاتی کامل در مقاله ایرو کالر اشمینگ schmincke aero color که در سایت قلمتراش دات آی آر منشتر شده می توانید مشاهده کنید.

در اینجا قصد داریم به توضیح علائم و نوشتار روی برچسب بطری های اشمینگ بپردازیم ( برای نمونه لیبل های بسته بندی 250 و 1 لیتری)

schmink1

نمونه لیبل روی مرکب های اشمینگ

همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید در قسمت بالا بعد از لوگوی Aero color professional تم رنگ مورد نظر از بالاترین درجه خلوص تا سفید نشان داده شده است و میتواند راهنمای خوبی برای هنرمندان و هنر آموزان در زمان انتخاب و خرید جوهر اشمینگ باشد.

در قسمت 2 بعد از عبارت finest Acrylic color که ماهیت اکریلیکی رنگ را یاد آور میشود کد رنگ اشمینگ ذکر شده و در قسمت شماره 3 نام رنگ مورد نظر به زبان آلمانی و لاتین درج شده است.

شما در هنگام خرید از سایت قلمتراش دات آی آر رنگ مورد نظر خود را با هر دو عنصر بالا یعنی کد رنگ یا نام آن میتوانید جستجو کنید، یا به قسمت دسته بندی مرکب اشمینگ schmincke رفته و از لیست رنگ و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا در کدر جستجو بالای سایت رنگ یا کد جوهر مورد نیاز خود را وارد کنید.

در قسمت شماره 4 ثبات و پایداری رنگ مورد نظر با تعدادی ستاره مشخص شده است در مطالب بعدی سایت قلمتراش دات آی آر به موضوع ثبات رنگ به طور کامل پرداخته خواهد شد. اما در اینجا لازمب ه یادآوری است که با افزایش تعداد ستاره ها ثبات و ماندگاری رنگ افزایش میابد و طبق کاتالوگ اورجینال منتشر شده از طرف کمپانی اشمینگ در شرایط مناسب و ایده آل ثبات و بقای رنگ تا 950 سال تضمین میگردد.

در قسمت شماره 5 شفافیت رنگ بررسی شده است، جوهرهای کالیگرافی اشمینگ در دو نوع ترانسپارنت transparent و اپک opaque عرضه شده اند، رنگ ها ترانسپارنت شفاف بوده و رنگ اوپک جرم بیشتری داشته و پوشش بیشتری دارد و بسته به نوع استفاده و موضوع کار میتوان آنها را انتخاب نمود.

مثلا یکی از دغدغه های خوشنویسان و خطاطان عزیز همواره استفاده از مرکب سفیدی است که خوشرنگ بوده و پوشش خوبی داشته باشد، در این خصوص باید رنگ سفید اوپک انتخاب شود تا پوشش کاملی داشته باشد ، مثل رنگ سفید سوپرا وایت اشمینگ با کد 101 که در سایت قابل مشاهده است.

در قسمت های بعدی مقالات موزشی به مبحث معرفی و شناخت جوهر ( مرکب) آلمانی اشمینگ خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *