وبلاگ

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

مطالعه کتاب آموزش طراحی یکی از روش‌های موثر برای آموزش و بهبود طراحی به شمار می‌آید که افراد با مطالعه آن‌ها‌ می‌توانند طراحی شکل‌های مختلف، شخصیت‌ها، چهره‌ها و… یاد بگیرند. از آنجا که هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند مسئله طراحی را یاد بگیرد، در این کتاب‌های آموزشی، نویسندگان همگی سعی کرده‌اند تا تکنیک‌های درست و کاربردی را با تمرین‌های زیاد به افراد علاقمند و هنرجو آموزش دهند. اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که به دنبال بهبود بخشی طراحی و یادگیری نکات پرکاربرد در رابطه با طراحی هستید، می‌توانید از کتاب‌های آموزش طراحی استفاده کنید. هر یک از کتاب‌های آموزشی در خصوص یک موضوع است و طراحی خاصی آموزش را تحت اختیار افراد قرار داده‌اند. در همین راستا فروشگاه قلمتراش سعی کرده‌ است تا برای شما بهترین کتاب‌های طراحی در مورد طرح‌های مختلف را معرفی کند.

 

آشنایی با بهترین کتاب آموزش طراحی

کتاب آموزش طراحی اثر برندا‌هادینات

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب اثر برندا‌هادینات است که توسط مهرداد مجیدی به زبان فارسی برگردانده شده است. نویسنده در این کتاب سعی کرده است تا انواع و اقسام مهارت‌های لازم برای طراحی کردن همچون حجم‌های هندسی، طبیعت، انسان و غیره به علاقمندان آموزش دهد. شما می‌توانید با خواندن این کتاب آموزشی، توانایی ترسیم و ترکیب تصاویر پرسپکتیو و… داشته باشید.

افراد می‌توانند با مطالعه این کتاب تمامی راه‌های طراحی و نحوه استفاده از تکنیک‌های پیشرفته بر روی نقاشی را فرا گیرند. این کتاب با مهارت بسیار بالایی در همان بدو مطالعه باعث پی بردن فرد به خلاقیت خویش می‌شود؛ چون تمامی مهارت‌های لازم و نکات مهم در این کتاب جمع شده است و هر فرد می‌تواند با مطالعه کامل آن، تمامی نکات لازم برای طراحی پایه تا پیشرفته را آموزش ببیند. همچنین این کتاب آموزشی به آموزش نحوه سایه زدن برای به وجود آوردن سایه و نور در طراحی پرداخته است.

کتاب طراحی سر و دست‌ها از اندرو لومیس

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب یکی از کتاب‌های آموزشی طراحی کلاسیک است که مربوط به دهه ۴۰ می‌باشد. افرادی که به دنبال یک کتاب آموزشی با پایه قوی برای شروع طراحی مخصوصاً دست و سر هستند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. کتاب طراحی سر و دست‌ها از خانم اندرو لومیس، با اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند سرعت عمل شما را در طراحی بالا ببرد.

حتی اگر در طراحی، مخصوصا طراحی دست‌ها مشکل دارید، با مطالعه آن می‌توانید خیلی راحت مشکل را حل کنید. با این کتاب می‌توان به درک راه‌های طرح‌های واقع گرایانه برسید. این کتاب آموزشی با داشتن تصاویر بسیار اجازه نمی‌دهد شما در زمان مطالعه و آموزش خسته شوید. به طور کلی این کتاب مملو از اطلاعات مفید و راه‌های دقیق برای آموزش طراحی به شما محسوب می‌شود.

کتاب طراحی واقع گرایانه اثر لی‌هاموند

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب اثر پالی لی‌هاموند نقاش و معلم معروف کانزاس‌سیتی است که چندین سال به دنبال نگارش آن بود. او عاشق نقاشی است و همیشه به دنبال طراحی سوژه‌های متفاوت بوده است. در همین راستا او سعی کرده است تا طراحی سوژه‌های مختلف را به طور کامل و جامع گردآوری کند و در اختیار علاقمندان قرار دهد.

در کتاب او نحوه طراحی سوژه‌های مختلف به هنرآموزان آموزش داده شده است. یکی از نکات مثبت و بالقوه کتاب واقع‌گرایانه این است که افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، هر سوژه‌ای را که می‌خواهند طراحی کنند. نویسنده سعی کرده تا با کمک اطلاعات مفیدی که از طریق دیگر کتاب‌ها به دست آورده است، یک آموزش کامل و جامع را به هنرجویان تحویل دهد.

کتاب آموزش طراحی The Silver Way

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

کتاب The silver way یکی از کتاب‌های فوق العاده حرفه‌ای از چندین نویسنده است. افرادی که برای آموزش طراحی می‌خواهند از این کتاب استفاده کنند به خوبی می‌توانند از آن بهره ببرند، چرا که در این کتاب، اطلاعات بسیار زیادی برای آموزش جمع آوری شده است که افراد می‌توانند به صراحت آن را یاد بگیرند. نویسندگان این کتاب سعی کرده‌اند تا بیشتر اطلاعات را برای آموزش هنرجویان به شکل بسیار واضح ارائه دهند.

افراد با بهره‌گیری از این کتاب، می‌توانند تمامی ابهامات خود را در مورد طراحی برطرف کنند؛ زیرا در کتاب نقره‌ای تمامی مشاوره‌های لازم، آموزش تکنیک‌ها و نکات برای طراحی شخصیت‌ها گردآوری شده است. بعضی افراد برای شروع به طراحی و نقاشی، اعتماد به نفس و اشتیاق اولیه را ندارند. آن‌ها با خواندن و مطالعه‌ی کتاب روش نقره‌ای می‌توانند اشتیاق و اعتماد به نفس خود را برای شروع به طراحی بالا ببرند و به طور مضاعف به طراحی علاقمند شوند.

کتاب طراحی Portrait Drawing

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

افرادی که تمایل دارند مهارت‌های پرتره خود را ارتقا دهند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. در این کتاب سعی شده تا تمامی مراحل طراحی به صورت مفهوم و برنامه‌ریزی شده برای هنردوستان  جمع‌آوری شود. امکان استفاده تمامی افراد در سطح‌های مختلف از این کتاب وجود دارد چون برای سطح‌های مختلف و همچنین در سطوح سنین مختلف، مناسب تلقی شده است. نویسنده کتاب سعی در به وجود آوردن بهترین پرتره‌ها با سبک‌های وسیعی دارد. او به نحوه خلق کردن اثرهای هنری چشم‌گیر هنرمندان متفاوت و حرفه‌ای پرداخته است.

افرادی که برای طراحی نیاز به یک راهنما و مشوق دارند، با مطالعه این کتاب، با استفاده از توصیه‌ها و نکات کاربردی و ضروری، با انجام دادن تمرین‌های زیادی می‌توانند با گرفتن راهنمایی و آموزش دیدن، تجربه خود را بالا ببرند. آموزش‌ها و اطلاعات کاربردی گردآوری شده برای آموزش افراد طوری نقل شده که هنرجویان بدون هیچ سختی می‌توانند نکات را یاد بگیرند. از ویژگی‌های این کتاب آموزشی می‌توان به مقرون به صرفه بودن و الهام بخشی آن اشاره کرد؛ چون هنرجویان با مطالعه آن می‌توانند طراحی را به خوبی یاد بگیرند. افراد علاقمند می‌توانند به راحتی این کتاب را در کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین پیدا ‌کنند، چون یکی از کتاب‌های در دسترس محسوب می‌شود.

کتاب طراحی کمیک و کارتون

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

افرادی که علاقمند به طراحی کمیک و کارتون هستند، می‌توانند به مطالعه کتاب طراحی کمیک و کارتون از برایان فرینگتون بپردازند. این کتاب به آموزش طراحی عکس‌های کارتونی پرداخته است. نویسنده سعی کرده است آموزش را به صورت گام به گام و خیلی راحت و آسان برای هنرجویان به اشتراک بگذارد. با مطالعه کتاب طراحی کمیک و کارتون می‌توان اشیا و حتی حیوانات را طراحی کرد، چرا که شما یاد می‌گیرید که چگونه به اشیا جان دهید و آن‌ها را طراحی کنید.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب این است که در ابتدا شروع به آموزش نحوه استفاده از وسایل و امکانات هنری کرده و بعد از آن شروع به آموزش نحوه سامان دادن محیط کار و استفاده از ابزارهای مداد خودکار و غیره پرداخته است. نویسنده آموزش را به گونه‌ای تحت اختیار هنرجویان قرار داده که افراد بعد از مطالعه‌ی کتاب می‌توانند ابهامات و ایرادات خود را در مورد طراحی آثار هنری به طور کامل رفع کنند. به طور کلی کتاب طراحی کمیک و کارتونی به آموزش شخصیت‌های داستان با الهام گرفتن از منابع متفاوت پرداخته است.

کتاب طراحی چهره جیووانی سیواردی

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

طراحی چهره می‌تواند از دو لحاظ جسمی و روحی، شرایط انسان را بررسی کند. دلیل بیشتر هنرمندان برای اینکه به طراحی چهره می‌پردازند، همین است. کتاب طراحی چهره از جیووانی سیروواردی، یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی برای هنرجویان است که در آن نویسنده سعی کرده تا با استفاده از تجربیات خودش تمامی مشکلات و ابهاماتی که هر هنرآموزی در رابطه با طراحی دارد، حل کند. در قسمت‌های مختلف کتاب به طراحی دست، کودکان، چهره و… پرداخت شده است.

افراد هنرمند و علاقمند می‌توانند با استفاده از این کتاب، تمامی نکات کاربردی و تکنیک‌های لازم برای طراحی جزئیات صورت، آناتومی، ترکیب بندی و نورپردازی را آموزش ببینند. در قسمت پایانی کتاب، طراحی‌های مختلف وجود دارد که به هنرآموزان کمک می‌کند تا بتوانند مدل‌های مختلف را طراحی کنند.

 

کتاب طراحی مجذوب زندگی

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

کتاب طراحی مجذوب زندگی، با داشتن چندین جلد، از بهترین کتاب‌های آموزشی به شمار می‌آید. جلد اول آن حاصل ۲۰ سال تجربه در کلاس‌های استاد دیزنی است که تحت اختیار هنرآموزان قرار گرفته است. افراد علاقمند باید این کتاب را آهسته و با دقت بخوانند چرا که این کتاب، کتابی بسیار فشرده است. نویسنده سعی کرده است تا با تمرکز بر روی احساسات و عمل خود، بسیاری از روش‌های کاربردی را برای آموزش تحت اختیار هنرجویان قرار دهد.

در کتاب مجذوب زندگی، طراحی‌های زیادی برای آموزش جمع آوری شده است که با تمرکز بر روی آن‌ها می‌توان طراحی را به خوبی آموزش دید. این کتاب مربوط به ثبت لحظه و ژست‌هایی است که نویسنده با تمرکز بر عمل خود، آن را به وجود آورده است. تنها ضعفی که این کتاب دارد این است که فشردگی آن باعث شده که افراد وقت زیادی برای مطالعه کتاب بگذارند و از دقت تکنیکی پایینی برای آموزش برخوردار شوند.

کتاب آموزش طراحی با مداد اثر جین فرانکس

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب طراحی برای تمامی گروه‌های سنی مناسب است. نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با شیوه‌های شخصی و متفاوت خودش، افراد را با طراحی مداد آشنا و آن‌ها را به طراحی ترغیب کند. افراد می‌توانند با تمرین‌های گام به گام در مورد موضوعات مختلفی که در کتاب جمع‌آوری شده است، به آسانی طراحی با مداد را یاد بگیرند. این کتاب برای افراد تازه کار و مبتدی مناسب است؛ چرا که توانسته تمام نکات را قدم به قدم توضیح دهد.

کتاب طراحی و ترسیم از تخیل (موجودات و هیولاها)

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب به طراحی موجودات فانتزی پرداخته است. نویسنده تلاش کرده است تا در کتاب خود از طرح‌های متنوعی همچون موجودات و هیولاها و حتی اژده‌ها و… استفاده کند. بیشتر طرح‌های استفاده شده در این کتاب، به رنگ سیاه و سفید آورده شده است اما در بین آن‌ها تصاویر رنگی نیز وجود دارد. این کتاب یکی از کتاب‌های مورد علاقه بیشتر هنردوستان به شمار می‌آید؛ به دلیل اینکه تنوع زیادی در آن وجود دارد و بینش هنری آن برای افراد جذاب است.

بیشتر افراد حرفه‌ای این کتاب را به عنوان یک کتاب الهام‌بخش در مورد به وجود آوردن موجودات خیالی می‌شناسند که در آن کارهای هنری متنوعی با جلوه‌های رنگی متفاوت و بینش هنری بالایی، گردآوری شده است. در این کتاب در مورد هنرهای گوناگون صحبت شده است و فرد نمی‌تواند به راحتی موضوع خاص و مورد علاقه خود را پیدا کند.

کتاب طراحی نظم به شیوه فنگ شویی اثر کارن کینگستون

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

افراد علاقمند با مطالعه این کتاب می‌توانند تمامی راه‌های جدایی از انباشتگی و آشفتگی از لحاظ درونی و بیرونی و دیگر عوامل مانند عوامل عاطفی و معنوی و غیره را یاد بگیرند. این کتاب در مورد فنگ شویی نیز نکاتی را ذکر کرده است. فنگ شویی یکی از عوامل مهم در طراحی است؛ به معنی اینکه در جریان‌های طبیعی بین انرژی‌های اطراف در زندگیمان تعادل و هماهنگی ایجاد کنیم.

مترجم با ترجمه روان و عالی خود، سبب شده که افراد بتوانند به خوبی آن را مطالعه کنند. کتاب طراحی فنگ شویی برای افرادی که به تمیزی و نظم محیط کار خود توجه دارند و علاقمنداند که بر روی کار خود تمرکز زیادی داشته باشند، بسیار کاربردی و ضروری است.

 

کتاب مبانی هنری

معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

این کتاب به عنوان یک راهنمای جامع برای افرادی است که برای شروع طراحی، به قوانین و نظریه‌های لازم توجه دارند. در بازار، کتاب مبانی هنری که در مورد نور، ترکیب رنگ، آناتومی و غیره است، به عنوان یکی از جامع‌تر‌ین کتاب‌های طراحی به فروش می‌رسد. در آن به آموزش قانون‌هایی چون قانون یک سوم، قانون شانس، قانون تناسبات الهی و مثلث طلایی پرداخته شده است. افراد با مطالعه این کتاب می‌توانند با به تصویر کشیدن احساسات با استفاده از رنگ و نور و مناسب و… طرح زیبایی را خلق کنند.

در این مطلب، چندین کتاب از بهترین کتاب‌های آموزش طراحی به شما معرفی شد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های وسیعی هستند. هر کدام از آن‌ها در مورد موضوعات خاصی به آموزش پرداخته‌اند. کتاب‌های معرفی شده از آن دسته کتاب‌های مفید و فوق العاده‌ای‌ هستند که بعضی از آن‌ها طوری نگارش شده‌اند که افرادی که از نقاشی هیچ اطلاعاتی ندارند با خواندن آن‌ها می‌توانند از سطح مبتدی به سطح بالاتر و حتی به افراد حرفه‌ای تبدیل شوند. گفتنی است که تمامی این آموزش‌ها و رسیدن به نتیجه دلخواه در سایه علاقه به طراحی شدنی است.

کتاب‌های آموزش طراحی که در مورد آن‌ها گفته شد، دارای مباحث کلی و اصلی در رابطه با انواع طراحی‌ها هستند که برای شروع به طراحی و دست‌یابی به مهارت‌های لازم بسیار کاربردی و مهم هستند. به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع به طراحی، حداقل یکی از این کتاب‌های آموزشی را با دقت مطالعه کنید تا ابهامات و اشکالات خود را در رابطه با طراحی برطرف نمایید.

امیدواریم مطالب گفته شده در راستای آموزش طراحی، به شما کمک کرده باشد. برای خرید انواع و اقسام وسایل طراحی و نقاشی نیز می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی قلمتراش مراجعه کنید.

2 دیدگاه در “معرفی بهترین کتاب آموزش طراحی

  1. فروزان گفت:

    با کتاب میتونیم اصول اولیه و پایه طراحی یادبگیریم جوری که احتیاج به استاد نباشه؟

    1. میلاد مهری گفت:

      بله کتاب برای آموزش های ابتدایی و تکنیک های کاربردی خیلی میتونه مفید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *