مقالات آموزشی, وبلاگ

چند نکته مهم در مورد نقاشی رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن

نقاشی رنگ روغن یکی از بهترین و قدیمی‌ترین و حتی میشه گفت یکی از پر طرفدار‌ترین تکنیک‌های نقاشی می‌باشد که در میان هنرمندان به اوج رسیده است. هنرمندانی از جمله لئوناردو داوینچی، ونسان ونگوگ و پیرآگوست نقاشی‌های بسیار زیبا و جذابی را خلق کرده‌اند که چندین سال است که از این شاهکار‌ها می‌گذرد ولی هیچ گاه تکراری نشده و همیشه برای علاقه‌مندان این رشته یک هنر جذاب و جدید می‌باشد.

نقاشی هنری است که با استفاده از رنگ‌های مختلف ایجاد می شود. هر هنرمندی که در این زمینه فعالیتی داشته باشد می‌تواند اثر‌های مختلفی را از خود به جای بگذارد در واقع به این صورت می‌توان گفت که نقاش با استفاده از هنر‌هایی که انجام می‌دهد برای مثال با ترسیم شکل افراد یا مناظر طبیعی و یا اتفاقات روزمره می‌تواند احساسات خود را بروز دهد، که همه‌ی این هنر‌ها بستگی به خلاقیت آن نقاش دارد که چه هنری را از خود به جای بگذارد که برای مخاطبینش یک هنر جذاب باشد تا مانند برخی از هنر‌ها چندین سال باشد که از یاد هیچ هنرمندی خارج نشود و به یک هنره به یاد ماندنی تبدیل شود.

در ابتدا باید بدانیم که رنگ روغن چیست سپس به برخی از موارد دیگر بپردازیم پس همراه قلمتراش باشید تا باهم به این که رنگ روغن چیست بپردازیم.

رنگ روغن چیست؟

رنگ روغن از آمیختن رنگدانه‌ها (پیگمنت) به روغن‌های گیاهی (مانند بزرک، سویا، پنبه و …) به عنوان مایع چسبنده و پیوند دهنده بدست می‌آید، رنگ روغن بزرک رنگی می‌باشد مایل به زرد که به هیچ وجه نمی‌تواند با مجاورت هوا تبخیر شود بلکه به راحتی با اکسیژن هوا ترکیب شده و مانند یک ژله در می‌آید به همین دلیل است در نقاشی‌هایی همچنون نقاشی رنگ روغن پودر رنگ را با آن ترکیب می‌کنند و از آن رنگ درست می‌کنند.

تاریخچه ی نقاشی رنگ روغن

تکنیک نقاشی رنگ روغن از سال 799 شمسی به وجود آمد. در آن زمان، کشیشی به نام ” گوت فیلد”، از آثار هنر چینی که به اروپا آمده بود استفاده کرده و روی آن را با لایه ای از لاک (صمغ) پوشاند تا از کیفیت نقاشی کاسته نشده و سالم بماند. او برای ساخت این لاک، از روغن بزرک (روغنی گیاهی که از دانه های کتان به دست آمده و برای جلا دادن چوب و نقاشی و تهیه دارو کاربرد دارد ( linseed oil) کمک گرفت. بعد از آن، برادران ” وان ایک” با تاثیر از گوت فیلد، این هنر را به سرعت رواج دادند. آنها با تابلوی ” جوانی آرنولفینی” مشهور شدند. از سال 813 شمسی به بعد نیز، برای نقاشی از بوم های ساخته شده با متقال (canvas) که همان پارچه مخصوص نقاشی است، استفاده شد.

مزایای نقاشی با رنگ روغن

رنگ‌های روغن به این دلیل که به راحتی خشک می‌شوند به راحتی نیز قابل ترکیب هستند این رنگ‌ها می‌توانند در مدت زمان بیشتری خیس باقی بمانند به همین دلیل نقاش وقتی در طرح خود دچار اشتباهی شد به راحتی می‌تواند آن را اصلاح کند که این رنگ به این دلیل می‌تواند مورد استفاده‌ی نقاشان مبتدی بیشتر قرار بگیرد زیرا خطا در آن‌ها می‌تواند بیشتر باشد تا یک هنرمندی که چندین سال است در این حرفه مشغول فعالیت است! و همچنین در طراحی‌هایی که وجود دارد هنرمند می‌تواند با ابزاری همچنون کاردک از هرجایی که مد نظرش باشد رنگ برداشته و به قسمت‌های دیگر اضافه کند مزیت رنگ روغن در این است که با وجود این همه کار شاهد یک نقاشی تمیز و بدون اثر اصلاحیه خواهید بود که این مورد می‌تواند بسیار مهم باشد و از اساسی‌ترین مزیت‌های نقاشی با رنگ روغن است.

انواع رنگ روغن

با توجه به این که امروزه برند‌های رنگ روغن برای نقاشی روی بوم بسیار متنوع هستند انتخاب برند با کیفیت جز مباحث بسیار مهم است با این وجود باید بهترین برند‌ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین را برای خود خریداری کنیم که اکنون در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم ۴ نمونه از بهترین برند‌های ممکن را برای شما عزیزان بیان کنیم پس برای شناسایی این موارد بهتر است درادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

۱ – رنگ روغن وینزور

اگر بخواهیم بهترین برند را برای شما عزیزان معرفی کنیم باید برند وینزور را برای شما عزیزان معرفی کنیم که یکی از محبوب‌ترین برند‌ها در ایران و همچنین در بسیاری از کشور‌های خارج می‌باشد که بسیار نیز پر طرفدار است این برند فعالیت خود را از سال ۱۸۳۲ میلادی شروع کرده در کشور انگلستان قرار دارد این برند انواع رنگ را تولید و در بازار‌ها با نام برند وینزور ارائه می‌دهد تا همه‌ی هنرمندان که به چنین رنگ روغنی نیاز دارند بتوانند آن را برای خود تهیه کنند. و همچنین قیمت بسیار خوبی که دارد باعث شده بشتر مورد تأیید قرار بگیرد و اکثرا برای کار‌های هنری از این برند در رنگ‌های مختلف خریداری کنند اگر قصد خرید نیز دارید می‌توانید از صفحه‌ی رنگ روغن وینزور سایت ما دیدن کنید در این صفحه به تمامی این محصولات در نمونه رنگ‌های مختلف پرداخته شده است که می‌توانید محصول مورد نظرتان را تهیه و خریداری نمایید.

2 – رنگ روغن وستا

دومین برند از آن وستا می‌باشد، برند وستا یکی از شناخته‌ترین شرکت‌های معتبر می‌باشد که در زمینه‌ی تولید رنگ‌های نقاشی و همچنین سایر ملزومات مرتبط سابقه‌ی چندین و چند ساله‌ای دارد، بنیان‌گذار این مجموعه بزرگ شرکت آتی مهر می‌باشد که تولیدکننده محصولاتی در حد استاندارد جهانی است. تمامی رنگ‌هایی که توسط این برند تولید می‌شوند پوشش دهی بسیار مناسبی دارند و همچنین از ثبات رنگی بالایی برخوردار هستند یکی از ویژگی‌های مهم محصولات وستا درخشش و جلای خوب رنگ‌ها پس از خشک شدن می‌باشد البته اگر از رنگ‌های هنر جویی استفاده کنید می‌تواند کیفیت و شفافیت کمتری داشته باشد اگر می‌خواهید با محصولات وستا بیشتر آشنا شوید بهتر است از صفحه‌ی محصولات رنگ روغن وستا‌  سایت ما دیدن کنید در این مقاله به تمامی این محصولات به صورت ۰ تا ۱۰۰ پرداخته شده است.

3 – رنگ روغن ماریس

رنگ روغن ماریس شبیه رنگ‌های دیگر روغن می‌باشد که برای نقاشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه نیز بسیار پر طرفدار است این نمونه رنگ روغن‌ها بر اساس حجم رنگ درون تیوپ، تک رنگ یا چند رنگ بودن تیوپ‌ها، معمولی بودن و یا حرفه‌ای بودن و سری‌های طلائی، نقره‌ای، ارتیست و مستر آرتیست و… به چندین دسته تقسین‌بندی می‌شوند که همه‌ی هنرمندان می‌توانند بر اساس نیازی که دارند محصول مورد نظر را برای خود تهیه و سپس خریداری کنند تمامی این محصولات را می‌توانید از صفحه‌ی رنگ روغن ماریس سایت قلمتراش مشاهده و سپس در صورت لزوم بهترین را برای خود خریداری کنید.

۴ – رنگ روغن پ ب او

چهارمین برند پر طرفدار که در زمینه‌ی رنگ روغن نقاشی فعالیت چندین و چند ساله‌ای دارد برند پ ب او می‌باشد که یکی از برند‌های معروف است که امروزه اکثرا تمامی محصولات این برند را می‌شناسند رنگ روغنی که توسط این شرکت تولید و در بازار‌ها عرضه می‌گردد از بهترین کیفیت برخوردار هستند کیفیت واقعی و همچنین قیمت مقرون به صرفه‌ای که این محصول دارد باعث شده فروش بالایی نیز داشته باشد و اکثر هنرمندان که در زمینه‌ی هنر و نقاشی فعالیت می‌کنند محصولاتی همچنون رنگ روغن را از این برند خریداری کنند اگر قصد خرید دارید جای نگرانی نیست زیرا وب سایت‌های بسیار زیادی همچنون قلمتراش وجود دارد که چنین محصولاتی را با بهترین کیفیت در سایت خود برای فروش قرار داده‌اند تا نیازمندان این محصول از آن استفاده کنند برای دیدن تمامی این محصولات بهتر است از صفحه‌ی رنگ روغن پ ب او سایت ما دیدن کنید.

چند نکته برای نقاشی رنگ روغن

۱ – انتخاب رنگ مناسب

رنگ می‌تواند بسیار مهم باشد برای مثال کسانی که تازه نقاشی رنگ روغن را شروع کرده‌اند بهتر است از رنگ روغن‌های ارزان‌تری استفاده کنند تا کسانی که چندین سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنند انتخاب رنگ ارزان می‌تواند برای آنان بسیار هم مقرون به صرفه باشد، ولی اگر قصد دارید از کاری که انجام می‌دهید خروجی بهتری دریافت کنید بهتر است از رنگ Artist استفاده شود که می‌تواند در رنگ‌بندی‌های آبی و قرمز و سبز بسیار مورد استفاده قرار بگیرد این رنگ‌ها به خاطر کیفیت بالایی که دارند می‌توانند رنگدانه‌های غلیظی نیز داشته باشند.

۲ – استفاده از قلمو و تابلو برای نقاشی رنگ روغن

اگر بازار را بگردید خواهید دید که چند نمونه قلمو می‌تواند برای نقاشی رنگ روغن وجود داشته باشد که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید برای این که بدانید چگونه کار می‌کنند بهتر است چند نمونه از آن‌ها را که از قیمت نسبتاً پایینی برخوردار هستند را تهیه و سپس برای خود خریداری کنید به این صورت می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکردی که دارند برای خودتان کسب کنید اگر قصد نقاشی‌های کوچک را دارید بهتر است از قلمو‌های دسته کوچک نیز استفاده شود ولی اگر قصدتان نقاشی‌های بزرگ است باید از قلمو‌های دسته بلند استفاده کنید چون می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد و زیاد هم وقت گیر نخواهد بود بنده پیشنهاد می‌کنم اگر قصد دارید برای اولین بار نقاشی‌ای انجام بدهید هر دو نمونه را تهیه و سپس خریداری کنید تا در ابتدا بتوانید در مورد هر کدام اطلاعات خوبی کسب کنید.

نکته : اگر قصد دارید در مورد قلم مو ی رنگ روغن بیشتر بدانید بهتر است وارد لینک قرار داده شده شوید و از انواع قلمو که برای نقاشی میتوانند مناسب باشند دیدن کنید

۳ – استفاده از تکنیک قلموی خشک

این تکنیک می‌تواند بسیار جذاب باشد در این تکنیک قلموی آغشته به رنگ خالص را بروی قسمت خشک سطح نقاشی استفاده می‌کنیم که نتیجه آن حرکت‌های قلم گچی و پودری می‌باشد که به این صورت بافت زیر کار می‌تواند به خوبی نمایان شود.

۴ – حرکات ایمپاستو

در این تکنیک رنگ‌ها می‌توانند به صورت رنگ غلیظ بر روی یک سطح مشخص شده قرار بگیرند، دیر خشک شدن می‌تواند یکی از بهترین مزیت‌های این تکنیک باشد که همین دلیل باعث محبوبیت این تکنیک شده است، قلمو را در ابتدا به رنگ آغشته کنید و در طراحی‌هایی که دارید بافت و حرکت ایجاد کنید حرکت دادن قلمو به نقاشی انرژی می‌دهد و با تأثیر‌پذیری رنگ از نور به روی بوم عمق زیبایی به نقاشی می‌بخشد.

 

خرید آنلاین مرغوب‌ترین رنگ‌های نقاشی

اگر قصد خرید آنلاین مرغوب‌ترین رنگ‌های نقاشی را دارید باید بدانید که رنگی که قصد خریدش را دارید باید اصیل باشد و از بهترین برند‌های موجود که می‌توانند برند‌های بومیران (Boomiran)، برند وینزور (Winsor) و استدلر (Steadtler) باشند خریداری کنید این برند‌ها به دلیل کیفیت خیلی خوبی که دارند باعث شده نزد هنرمندان محبوب واقع گردد و خیلی‌ها برای نقاشی‌هایی که دارند سعی می‌کنند بیشتر از این ۳ برند نام برده شده استفاده کنید. شما نیز اگر قصد خرید دارید می‌توانید این ۳ برند و هر برند دیگر که برا شما شناخته شده است و می‌دانید از کیفیت بالایی برخوردار هستند را به صورت اینترنتی تهیه و سپس خریداری نمایید اگر قصدتان خرید است می‌توانید قلمتراش را مرکز خرید خود انتخاب کنید اما ممکن از نزد خود بگویید چرا قلمتراش؟ که در ادامه برای شما عزیزان باز گو خواهیم کرد که چرا باید قلمتراش را مرکز خرید خود انتخاب کنید.

مزیت خرید رنگ روغن از قلمتراش چیست

فروشگاه اینترنتی قلمتراش بهترین زمینه برای خرید لوازم نقاشی رنگ روغن می‌باشد که اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید بهترین برند‌های موجود که از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند را از این سایت برای خود خریداری کنید، قلمتراش یکی از بهترین وب سایت‌هایی می‌باشد که کار خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و توانسته طی سال‌های گذشته به تخصصی‌ترین مرجع برای خوشنویسان و هنرمندان تبدیل شود، فروشگاه اینترنتی قلمتراش بهترین رنگ‌های نقاشی را در اختیار هنرمندان قرار داده است تا بتوانند بر اساس نیاز‌هایی که دارند محصول مورد نظر را خریداری کنند به این صورت می‌توانند در وقت و همچنین هزینه بسیار صرفه‌جویی کنند تا بتوانند با سرعت بسیار بالایی برای خلق آثار‌های هنری اقدام کنند کافیست در خانه باشید و محصول مورد نظرتان را به صورت اینترنتی از این سایت ثبت سفارش کنید به این صورت محصول مورد نظرتان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین قیمت به دستتان خواهید رسید.

نظم در نقاشی رنگ روغن

نظم در هرکاری که قصد انجامش را داشته باشید می‌تواند بسیار مهم باشد و جز اساسی‌ترین گزینه‌ها نیز است، فردی که تازه نقاشی را آغاز کرده باید بداند که همیشه رنگ‌ها، قلم مو‌ها و پالت کار باید در مکان‌های مناسبی نگهداری شود البته این مورد فقط برای افرادی مبتدی نیست!! بلکه برای همه‌ی نقاشان می‌باشد حتی شخصی که چندین سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند. یکی از بهترین نکات که باید همه به آن توجه کافی داشته باشند رعایت نظم در طراحی و نقاشی است که خیلی می‌تواند مهم باشد که باید در همان ابتدا‌ی کار به آن اشاره‌ای داشته باشیم پس اکنون که دانستیم که چقدر نظم می‌تواند مهم باشد بهتر است از همان ابتدا در چیدمان ابزار کار و نقاشی خود منظم باشیم.

در نتیجه

نقاشی رنگ روغن یکی از بهترین و پرطرفدار‌ترین تکنیک‌های نقاشی می‌باشد که هنرمندان زیادی از این ترفند برای نقاشی‌هایی که دارند استفاده می‌کنند مزیت‌هایی که این روش می‌تواند داشته باشد باعث شده تا نزد هنرمندان از ارزش بالایی بر خوردار باشد افراد زیادی برای طراحی و نقاشی‌هایی که دارند از این روش استفاده کنند اگر در این مقاله همراه ما بوده باشید به صورت کامل سعی کردیم به مبحث رنگ روغن بپردازیم همچنین برای شما عزیزان بیان شد که اگر قصد خرید رنگ روغن با کیفیت را دارید بهتر است از کدام سایت محصول مورد نظرتان را تهیه و سپس خریداری کنید اکنون این مقاله به پایان رسیده‌امید واریم بتوانید تمام استفاده را از این مقاله ببرید اگر در این زمینه سؤال یا نظری داشتید می‌توانید از طریق نظرات همین صفحه یا از طرق ارتباط با ما، با وب سایت قلمتراش در ارتباط باشید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم، ما منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *