فروش ابزار و لوازم خوشنویسی

هنر ناب خوشنویسی به عنوان یکی از اصیل ترین تکنیک های هنری در جامعه ایرانی و در جوامع دیگر مورد بهره برداری قرار گرفته است، خوشنویسی در حقیقت هنر زیبا نویس یو خوش خطی می باشد که در گذر زمان و در همه زبان ها وجود داشته و دستخوش تغییراتی شده است، در خط فارسی نیز این هنر از دیرباز رواج داشته و استعدادهایی ناب و بی بدیل در این زمینه رشد کرده و شکوفا شده اند.

در خط فارسی خط نستعلیق به عنوان عروس همه خطوط شناخته میشود که داری ظرافت ها و ویژگی هیا منحصر به فردی می باشد و از برجسته ترین خطوط هنری در دنیا شناخته میشود، اساتید مختلف با استفاده از اموزش ها و استعدادهای خود به ترویج و گسترش این هنر پرداخته اند و ان را به حد اعلا رسانده اند، در کنار همه این ویژگی های مثبت باید توجه داشت که استفاده از ابزار و لوازمی با کیفیت فنی بالا همیشه لازمه یک استاد و هنرمند می باشد.

فروشگاه اینترنتی قلمتراش به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه آنلاین در زمینه عرضه محصولات هنری فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده و مفتخر به دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت معدنو تجارت بوده و همچنین پشتوانه رضاتی و اعتماد مشتریان خود را سرلوحه ای برای پیشرفت و عرضه هرچه بیشتر و قدرتمند تر محصولات خود کرده است.

قسمت عمده فعالیت فروشگاه اینترنتی قلمتراش مربوط به فروش ابزار و لوازم خوشنویسی است. سعی ما در قلمتراش دات آی آر فراهم کردن مجموعه ای از بهترین اسباب کتابت برای خوشنویسان عزیز بوده و هست.در کنار عرضه این محصولات با رائه برجسته ترین و معتبرترین مارک های لوازم هنری نیز سعی کرده ایم تا خدمتی کوچک به همه جامعه هنری کشور داشته باشیم و دسترسی هنرمندان عزیز در هر کجای کشور را به این ابزار ساده و راحت کنیم.

گروه محصولات خوشنویسی  ارایه شده در این سایت عبارتند از :

قلمتراش

قلمتراش در حقیقت یک چاقوی مناسب تراش قلم نی خوشنویسی می باشد، در هر کاری استفاده از ابزار تخصصی کمک بسیار زیادی به پیشرفت و سرعت در انجام ان می کند و در خوشنویسی نیز استفاده از ابزاری مناسب تراش قلم به شما کمک زیاید می کند، قلمتراش ها دارای ویژگی های فنی و منحصر به فردی برای برش و تراش هستند و به دلیل مقاربت هنر خونویسی با سایر هنرها و آمیخته بودن حس زیبا دوستی هنرمندان مختلف استادان قلمتراش ساز سعی کرده اند علاوه بر ایجاد برش و قدرت مناسب در قلمتراش به جنبه های تزئینی و زیبایی کار نیز اضافه کنند.

قلمتراش خوشنویسی را میتوان از دو جنبه کاربردی و تزئینی و کلکسیونی تقسیم بندی کرد، قلمتراش های کلکسیونی در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار نمیگیرند و فقط جنبه تزئینی و ارزش افزوده دارند و قلمتراش های کاربردی که به عنوان ابزار کار در جعبه خوشنویسان هستند در عمده موارد دارای زیبایی های تزئینی زیاید نبوده و بیشتر به برش تیغه و جنس تیغه آنها اهمیت داده میشود.

در برخی موارد نیز خوشنویسان علاقه مند به داشتن قلمتراش هایی هستند که هم ظرافت های هنری داشته باشند و هم برش تیغه خوب تا به عنوان یک ابزار نفیس در تراش قلم از ان استفاده کنند، در هر صورت قلمتراش را به هر قصد و نیتی که بخرید باید به همه موارد آن دقت کافی داشته باتشید و بهترین نوع انتخاب را داشته باشید.

متاسفانه دلالان و سودجویان زیادی هستند که از بازار خرید و فروش قلمتراش سوء استفاده م یکنند و از عدم آگاهی کافی هنرمندان در خصوص جنس و نوع ساخت و قیمت قلمتراش به نفع جیب خود بهره می جویند، با توجه به بالا بودن قیمت قلمتراش نسبت به سایر ابزار خوشنویسی و تخصصی بودن آن توصیه میشود که همیشه این کالا را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و به هیچ عنوان به شخص اعتماد نکنید!!

ارائه ضمانت نامه کتبی به خریدار:

فروشگاه قلمتراش دات آی آر مرجع تخصصی خرید و فروش قلمتراش در ایران می باشد و به همه خریداران خود همراه کالاهای ارسالی ضمانت نامه کتبی ارائه می کند، این مورد به ورت انحصاری از طرف فروشگاه ارائه شده و توسط هیچ فروشگاه دیگری در ایران عرضه نمیشود.

همراه داشتن ضمانت در خرید شما به معنی تایید اصالت کار و کیفیت ان بوده و مطمئن هستید که فریب دلالان با ارائه کارهای تقلبی، کارهای دست دوم، پرداخت شده و ترمیم شده و … را نمیخورید و از خرید خود با اطمینان کامل لذت میبرید، همچنین هر زمان با ارائه ضمانت نامه به فروشگاه میتوانید در صورت وجود مشکل یا شبه در خرید از اطلاعات کامل محصولتان آگاهی پیدا کنید.

تنوع بی نظیر در محصولات:

ما به جرات بر این باور هستیم که در هیچ فروشگاه و کارگاهی از ایران  نمیتوانید تنوع بالای قلمتراش های ارائه شده در اینجا را ببینید بزرگترین مرجع ارائه قلمتراش در ایران با ارائه محصولات با کیفیت بالا و متنوع از اساتید برجسته ایران انتخاب کالایی متناسب با سلیقه و بودجه شما را بسیار راحت کرده است.

در فروشگاه های ابزار خوشنویسی معمولا چندین کار از یک استاد و یا از چند استاد محدود ارائه میشود و یا در مواردی بدتر از این اتفاق می افتد و به مشتری گفته میشود باید کار را به استاد سازنده سفارش داد و چند ماه بعد تحویل گرفت، ما به مشتریان خود کارهایی را ارئه می دهیم که در فروشگاه موجود بوده و بزرگترین نمایشگاه از قلمترشا را در ایران عرضه کرده ایم، علاوه بر آن هیچ گونه تعصب خاصی روی ارائه محصولات از اساتید نداشته و از همه بزرگان و صاحب نامان ساخت قلمتراش محصول ارائه می دهیم.

چرا برخی قلمتراش ها موجود نمی باشد؟

هنرمندان عزیز دقت داشته باشند که قلمتراش سازی یک هنر سنتی می باشد که به صورت تک تک و با دست ساخته میشود و یا بر اساس سلیقه و سفارش مشتری کاری خاص طراحی و ساخته میشود به همین علت در موارد معدودی کارهایی موجود نمیباشند ولی در حالت عمومی بیش از 90 درصد کارها موجود بوده و قابل عرضه هستند.

از همه اساتید قلمتراش ساز کالا برای عرضه وجود دارد؟

فروشگاه قلمتراش دات آی آر از همه عزیزان و اساتید بزرگواری که کار تخصصی ساخت قلمتراش انجام می دهند محصول برای عرضه موجود دارد، برخی از نام هایی که در لیست سازندگان همکار وجود ندارد به دلیل عدم توانایی در تهیه محصولاتشان نمیباشد بلکه ما بر این تعهد هستیم که بهترین محصولات را با کیفیت بالا به مشتریانمان عرضه کنیم و باید پاسخگوی مناسب به اعتماد همراهان سایتمان باشیم.

در مواردی برخی اساتید چاقو ساز با توجه به شباهت و نزدیکی که در کار قلمتراش سازی و چاقو سازی وجود دارد اقدام به ساخت قلمتراش می کنند و توسط واسطه هایی به بازار عرضه می کنند که ما در فروشگاه قلمترا شدات آی آر این کارها را عرضه نمیکنیم چون کار چاقو سازی و قلمتراش سازی از لحاظ رعایت نکات فنی و تناسب های ابعاد و مهمتر از همه نوع آبکاری و ساخت و پرداخت تیغه متفاوت می باشد و فقط محصولات تخصصی قلمتراش ارائه میشود نه چاقوهایی که شباهت ظاهری به قلمتراش دارند.

در ادامه به معرفی برخی از انواع قلمتراش های مهم پردخته شده که با کلیک بر روی نام هر کدام از این دسته بندی ها میتوانید به صفحه مخصوص آن رفته و محصولات موجود را ملاحظه کنید.

قلم نی خوشنویسی

قلم نی همانگونه که از نامش مشخص است از دو اصلاح قلم و نی ساخته شده است در اصل به قلمی گفته میشود که از جنس نی ساخته شده باشد و بر اسا نیاز هنرمند تراش داده میشود و به امر خوشنویسی گمارده میشود. در خوشنویسی ایرانی و به خصوص خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث ، نسخ و … میتوان گفت مهمترین نوع قلمی که مورد استفاده قرار میگیرد قلم دزفولی است.

فروشگاه قلمتراش دات آی آر با عرضه تخصصی ترین انواع قلم مفتخر است تا پاسخگوی نیاز هر هنرمندی باشد، عرضه قلم های دزفولی با کیفیت بسیار بالا که دارای رنگ و قطر مناسب و عالی هستند و قلم هایی با کیفت منحصر به فرد که به صورت اختصاصی و تک چین شده از مزارع دزفول خریداری میشوند و عرضه شده است، هر ساله مناسب ترین ماه برای خرید قلم های خاص فروشگاه اواخر فروردین ماه تا اردیبهشت می باشد و با توجه به این که تعداد قلم های منحصر به فرد محدود می باشد موجودی این نوع قلم تا اواخر بهار پاان می یابد.

قلم دزفولی استادی و اعلا یکی دیگر از ارقام قلم می باشد که توسط فروشگاه قلمتراش عرضه میشود این نمونه از قلم ها دارای کیفیت بسیار بالا و محکم می باشند و بهترین انتخاب از لحاظ کیفیت و قیمت برای اساتید عزیز و هنرمندان می باشند، عرضه این نمونه از قلم ها تقریبا در همه طول سال انجام شده و امکان ارسال به سرتاسر کشور فراهم می باشد.

قلم دزفولی مشقی و تمرنی و هنرجویی نمونه ای دگیر از قلم خوشنویسی است که از مزارع دزفول به صورت مستقیم تامین شده و این قلم ها از لحاظ قیمت در رده پایین تری نسبت به سایر نمونه های مشابه بوده و برای انجام کارهای تمرین یو همچنین هنرجویی کاملا مناسب هستند.

قلم نی خیزران و بامبو نمونه های دیگری از قلم خوشنویس هستند که توسط فروشگاه عرضه میشوند و دارای طرفداران خاص خود هستند، نمونه اصلی و با کیفیت بالای قلم بامبو در حقیقت از کشور چین تامین شده ودقیقا از گیاهی با همین نام تهیه میشود که این رقم بسیار در بازار محدود بوده و دارا یقیمت های بالایی می باشد نمونه های دیگری از قلم بامبو که به صورت عمومی عرضه میشوند در اصل قلم خیزران گرد شمالی هستند که با نام بامبو در بازار موجود می باشد.

قلم خیزران از لحاظ محکمی بسیار قابل اطمینان است و در سایزهای مختلفی موجود است این قلم به دو نمونه گرد و یک طرف پهن موجود بوده و بیشتر خوشنویسان در ذهن خود نمونه یکطرف پهن را تداعی می کنند، قلم های خیزران دارای رنگ های زرد روشن و قهوه ای و خال خال مشکی هستند که همه در یک رده بندی کیفیتی قرار میگرند.

قلم شمالی و قلم رودخانه ای اصطلاحاتی هستند که در بین هنرمدان مرسوم هستند و به انواعی از قلم گفته میشود که از کنار رودخانه های شمال و جنوب کشور تامن می شوند این نمونه از قلم ها بسته به محل رشد و نوع آب و هوا از کیفیت های پایین تا بسیار بالا دارند و دارای استحکام های متفاوتی هستند همچنین دارای قطر بندی های مختلفی می باشند.

قلم نی های مصنوعی از جنس های مختلف پلیمیری، چوبی و فلزی تهیه میشوند و امروزه محبویت زیادی پیدا کرده اند، این قلم ها اگر توسط اساتدی ماهر و در کارگاه های معتبر ساخته شوند دارای کیفت های بسیار بالایی هستند و معمولا جهت تهیه قلم هایی که در حالت طبیعی نی هایی متناسب با اندازه آنها موجود نمیباشد استفاده میشوند.

جهت خرید و تهیه انواع قلم خوشنویسی میتوانید از منو زیر اقدام کردهو به صفحه انواع قلم نی وارد شوید.

 

دوات خوشنویسی

دوات را میتوان ظرفی دانست که مرکب در ان ریخته میشود، دوات های خوشنویسی علاوه بر کاربردی بودن باید دارای سایزو اندازه ای مناسب باشند و از جنسی ساخته شوند که برای نگهداری مرکب مناسب باشند، دوات خوشنویسی امروزه با اتسفاده از پیشرفت تکنولوژی در ابعاد مختلف و طرح های متفاوت تولید می شود، جنس های عمومی که برا یدوات استفاده میشود فلزهایی مانند طلاف نقره، مس، برنج و پلاستیک و شیشه و چوب عمومی تریم متریال ها هستند.

اندازه و ابعاد دوات به نحوی است که بسته به نوع کاربری هنرمند قابل انتخاب است برخی دوات هایی با سایزهای کوچک انتخاب می کنند برخی دوات هایی که بتوانند در دست گرفته و بنویسند و دوات هایی هم هست که بزرگ بوده و مناسب قرار دادن روی میز کار هستند.

در بدوات می تواند به نحوی ساخته شود که کاملا آب بندی بوده و با حمل و نقل و جابجایی نیز مرکب از درب ان نشت نکند و یا به نحوی باشند که قابل جابجایی نبوده و مناسب استفاده روی میز هستند.

مرکبی خوشنویسی

مرکب خوشنویسی یا جوهر مادهای است که با فروبردن قلم نی در ان خوشنویسان به خلق اثر میپردازند، جوهر های خوشنویسی یا مرکب ها بسته به روش ساخت به دسته بندی های سنتی و شیمیایی تقسیم بندی میشوند و بر اساس رنگ بندی دارای طیف های گسترده و وسیعی هستند، مهمترین مرکب هایی که در هنر خوشنویس استفاده میشوند عموما سنتی بوده و بیشتر رنگ های مشکی و قهوه ای کاربرد دارد، فروشگاه قلمتراش دات آی آر با عرضه بیش از 40 رنگ مرکب و بیش از 20 مارک تولید کننده ایرانی و خارجی هر نوع سلیقه ای را در این زمینه پاسخگو میباشد.

قط زن خوشنویسی

قط زن ابزاری است که خوشنویسان زیر دست خود قرا رداده و هنگام قطع و تراش قلم برای ایجاد ظرافت و دقت بیشتر در برش از ان استفاده میکنند، قط زن ها در حالت عمومی به شکل مستطیل ساخته میشوند ولی بر اساس تکنیک و تخصص خاص قط زن هایی با شکل های متفاوت و ابعاد و اندازه های گوناگون نیز تولید میشود.

عموما جنس قط زن ها از شاخ، استخوان، زردپی، چوب و … انتخاب میشود که هر کدام از این مواد دارای نرمی و سختی مختص خود است که خوشنویس بسته به نوع قلمی که تراش می دهد و میزان سختی تیغه قلمتراش باید قط زن متناسب را انتخاب کند.

فروشگاه قلمتراش دات آی آر بیش از 40 نمونه قط زن مختلف در ابعاد و اندازه و جنس های مختلف تولید و عرضه می کند.

سنگ رومی و سنگ چاقو تیز کن

سنگ رومی بهترین نوع سنگ برای تیز کزدن چاقو و قلمتراش می باشد، تیغه های قلمتراش ها به دلیل آبکاری و نوع ساخت ویژه ای که دارند دارای روکش و تیغه های ظریفی هستند که با هر ابزاری امکان تیز کردن آنها ممکن میباشد چون ممکن است تیغه آسیب دیده و جلا و زیبایی ان از بین برود به همین علت از نوعی ابزار برای این کار باید استفاده کرد که به تیغه آسیب نرساند و مهم تر از آن تیزی تیغه را در خد اعلایی بالا ببرد.

سنگ رومی با توجه به ساختار مولوکولی که دارد بسیار نرم بوده و کاملا طبیعی است و برای تیز کردن انواع تیغه های فانتزی و مهم مورد استفاده قرار میگیرد.

قلمدان

یکی از ملزوماتی که خوشنویسان با ان سر و کار دارند قلمدان میباشد، قلمدان ها برای قرار دادن انواع قلم نی و ابزار و لوازم دیگر استفاده میشوند و جعبه هایی هستند در ابعاد مختلف و از جنس های متفاوت که مورد استفاده هستند، قلمدان ها از لحا ظاهری ممکن است بسیار نفیس و با ارزش بالایی باشند و یا از نظر کاربرد ممکن است بزرگ و گوچک ساخته شوند و بسته به نوع استفاده به صورت کشویی، درب لولایی و یا فشاری باشند.

فروشگاه قلمتراش دات آی آر با عرضه متنوع ترین اقلام قلمدان از جنس های چرم، چوب، فلز و … و در ابعاد و اندازه های گوناگون و تنوع بسیار بالا مفتخر است تا خدمتی متفاوت به علاقمندان به این صنعت و هنر انجام دهد.

کتاب خوشنویسی و نفیس

کتاب های نفیس و هنری و مخصوصا کتاب های نقاشی یکی از اقلامی است که همه هنرمندان خوشنویس و حتی عزیزان مجموعه دار علاقه به تهیه آنها دارند، در فروشگاه قلمتراش دات آی آر سعی شده تا نفیس ترین و بهترین نمونه کتاب های منتشر شده اعم از قدیمی و جدید عرضه شود و همه هنرمندان به صورت یکسان و مساوی و در ساده تیرن حالت ممکن امکان خرید این مجموعه ها را داشته باشند.

نرم افزار و فیلم های آموزشی

فیلم و مجموعه های آموزشی یکی از مهمترین و مفید ترین موارد هستند که هر هنرمند خوشنویسی میتواند با انها در سطوح مختلف و تکنیک های مختلف آموزش دیده و رشد کند، دسترسی همه افراد به صورت یکسان به کلاس های اموزشی ممکن نبوده و ممکن است به علت محدودیت جغرافیایی و بعد مکانیو همچنین عدم دسترسی به اساتید طراز اول و خاص امکان بهره مندی از آموزش این عزیزان فراهم نباشد، بهه مین علت با استنفاده از فیلم ها و مجموعه های اموزشی ارائه شده میتوانید از کلاس های انها به صورت غیر حضوری و با کیفت بالا استفاده کنید.